Afko's (afkortingen)

Erik1977

Forumguru
Dus ASR voorkomt dat er positieve (wiel)slip ontstaat.

En ABS voorkomt dat er negatieve (wiel) slip ontstaat.

Want alleen een draaiend wiel is bestuurbaar.
 
Laatst bewerkt:

bert44

Senior Member
In dat topic zie ik wel de meeste voor-hier-specifieke afkortingen langskomen. Snap ook wel dat er mensen zijn die niet begrijpen dat RR voor Roomster staat (heeft mij ook lang gekost...). Maar welke afkortingen mis je dan nog of begrijp/ken je niet @MarkN?
ABS hoef ik niet meer uit te leggen toch?
Allemaal
Bull
Shit
:pieker:
 

EdK

Forumguru
Omdat de link naar een ander forum voor sommige leden wat gevoelig/pijnlijk kan zijn...
Dat is verleden tijd @Japanese Power... die tijd is inderdaad wel geweest maar is al een tijdje opgeheven.
Zou het wel kwalijk vinden als men teksten gaat kopiëren en hier gaat plakken.
Andersom zou ik dat ook niet netjes vinden.
Gewoon een linkje neerzetten moet gewoon kunnen.....
En dat er een tijd is geweest dat dit niet kon, die is gelukkig ver achter ons en hoop ik ook niet meer mee te maken hier....:pieker::koffie:
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Voor de de duidelijkheid kan het soms handig zijn om een zin/alinea te citeren, uiteraard wel met bronvermelding in de vorm van een link. Ik zou daar op zich geen moeite mee hebben.
Uiteraard staat er op sommige websites dat content niet zo maar overgenomen kan worden, geldt ook vaak voor (persoonlijke) foto's en dergelijke. Dus het moet eigenlijk meer uitzondering zijn dan regel.
 

Eltjo

Forumguru
Wie weet wat RBS is? Tip: het is al een vrij oude term.
Net zoals de afko tuta.

daar staat bijzonder weinig in, meer geouwehoer dan wat anders.
En zo hebben we weer een aantal pagina's geluld, eh gevuld!
 
Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Nee, nog een keer... ga het later pas vertellen als niemand het geraden heeft.
Maar dat moet haast wel.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Nog nooit van gehoord.

Radar Brake Support.

Dit systeem zorgt voor het zelfstandig afremmen van de auto bij het snel naderen van een object voor de auto... Dat zit wel op een Škoda maar heet dan anders.
 

Eltjo

Forumguru
@hemi24 heeft het goede antwoord en gaat door voor de koelkast, idd Rechter Buiten Spiegel !

Jammer @Japanese Powerrrr, er was al verklapt dat het een oude term was.

De afko tuta staat trouwens voor turbo taal, ook een oude term van nadat er vaak op achterkleppen turbo was te lezen.

Beide uit de jaren '80 dus toen ik op de middelbare school zat.
Toen zat een Skoda er nog zo uit waar ik dan in 1989 ook 120 km/uur !! in gereden heb;
lwiy4qybrtcx_480.jpg


Sorry goed bedoelde en helemaal gelijk hebbende Topicstarter, nu heb ik het hele topic hopeloos verpest.
Een lijst met al die afkortingen zou zeker handig zijn !!!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan