Beste forumgenoten, in dit hoofdstuk las ik over het vervangen van de carterventilatieslang en ik kreeg de inruk dat dat niet zo duur zou hoeven te zijn. Nu heeft mijn garage bij de jaarlijkse servicebeurt ook de carterventilatieslang vervangen en daar € 230 ex btw voor op de rekening gezet. De carterontluchtingsslang (nr.06A103217G) staat er voor € 62 ex btw op, de rest is arbeidsloon. Ben ik nou getild door mijn garage of kan dat echt zoveel arbeidsuren kosten? Heeft iemand dat al eens laten doen? Mijn auto is een Octavia II van 2005 met een 1.6mpi motor.
Als ze jouw carterventilatieslang vervangen hebben dan zal het niet voor niets zijn, daar gaan ze normaalgesproken bij een beurt niet naar op zoek. (denk aan sludge, andere verstoppingen).
Het slangetje + ufootje waar wij het hier over hebben, is van een Fabia 2.
Dit is de
beluchting van de ventilatielucht, en dit slangetje en ufootje zit bovenaan de motor. Motorkap open, ufootje eruit, nieuwe erin, klaar. Jij hebt het over de
ontluchting van een Octavia.
Vergelijk het een beetje met een pleister op een knie, en het zetten van een nieuwe knie. Andere onderdelen, ander/meer werk.
Ik weet verder niet hoeveel werk jouw reparatie is geweest, maar per uur wordt al gauw 75+euro gerekend dus als ze er 2 uur mee bezig zijn geweest zit je er al op.