Afdrukken telefoon op stuur?

SuperBeeb

Forumguru
Sorry, mijn verkeerde veronderstelling.
Maar als je weet hoe je een telefoongesprek moet aannemen (of hoe dat in t Vlaams dan ook heet, 'aanvatten' of zo?), dan zou je het toch op dezelfde manier moeten kunnen afleggen ;) ?
(Ik bel dus nooit in de auto, voor zover dat niet duidelijk was)
 

jesse_s93

Donateur
Mijn ervaring met het virtual cockpit en het "afdrukken" of ophangen van het telefoongesprek is als volgt:

- Zit ik in de "sport" lay-out (met toerenteller in het midden), dan zie ik bij binnenkomst van het gesprek aan de rechterkant wie mij belt en kan ik door op het wieltje op het stuur (rechterkant) te drukken opnemen. Direct nadat ik dit heb gedaan, verdwijnt dit menu weer. Ophangen is dan niet meer mogelijk via het virtual cockpit, behalve door naar een andere lay-out te gaan en hier het telefoonmenu te selecteren.
- Als ik in een andere lay-out zit, maar zeker de standaard lay-out met toerenteller links en snelheidsmeter rechts, dan verschijnt er een menu tussen de klokken bij binnenkomst van het gesprek, deze kan ik vervolgens aannemen door op hetzelfde wieltje te drukken en dan blijft het menu vervolgens wél staan. Dan kan ik inderdaad door nogmaals op het wieltje te drukken het telefoon gesprek via het stuur beëindigen.

Verder maak ik gebruik van CarPlay en daar heb je sinds een iOS update een zogenaamd dashboard. Dan blijft navigatie zichtbaar, maar is er ook een vakje voor telefoongesprekken. Ik maak nu in principe daar altijd gebruik van, omdat je vervolgens met een druk op de knop via het infotainment kunt ophangen.

Edit: Correctie van het wieltje op het stuur
 
Laatst bewerkt:

fanSkoda-VW

Donateur
Voor de liefhebbers van de Vlaamse taal:
Antwerps.be/woordenboek
Vlaamswoordenboek.be

Als noorderling mis ik de zuiderling.
Ik zal blij zijn als de grens weer open is en ik weer op staminee kan en een bolleke kan pakken.
Of een Duvel (de brouwerij langs de A12: Ssttttt, hier rust den Duvel)

Salukes
 

hemi24

Forumguru
Opnemen gaat altijd, maar gesprek beëindigen gaat via het stuurwiel niet lukken bij mijn Kodiaq, tenzij het telefoonmenu in het digitale dashboard is geselecteerd.
 

DaveW

Forumguru
Alle gekheid op een stokje, het euvel dat gemeld wordt is inderdaad wel vervelend.
Hoe ik het uiteindelijk oplos is door op de columbus het Home scherm zo in te delen dat de telefoon shortcuts in beeld staan (dus in 1 van de 2 kleine hokjes naast de kaart). Als ik me niet vergis, haak ik via dat scherm dan in. Ik zal er iig de komende tijd op letten :-)
 
@DaveW : zo heb ik het dus ook aangepakt. Nu bel ik helemaal niet veel in de wagen, maar viel me wel direct op toen ik het systeem gebruikte. Ik kom dan wel van een VW , en hoopte op een gelijkaardige manier van werken bij skoda ;), niet helemaal dus.... maar we passen ons langzaam aan .
dank voor alle info en leuke sidenotes :yeehaa:
 
Bovenaan Onderaan