Advies bij aankoop andere Octavia

EdK

Forumguru
vrij vaak op 2 cyclinders.
Wat ik me eigenlijk afvraag, als dat 1,5 blok overschakelt naar 2 cilinders, schakelt hij dan steeds over op dezelfde cilinders of gaat dit in een random ?
want als dit niet in een random gebeurd dan kan ik me voorstellen dat het deel wat de 2 cilinders aandrijft hierdoor meer slijtage in bepaalde onderdelen heeft dan de rest van de motor !
Denk dan aan bougies / pen bobines, zuigers ( meer ontstekingen te verduren) etc
Of zie ik iets over het hoofd tijdens het afvragen ??
 

1983jeroen

Forumguru
Vandaag de Race blauwe Octavia bekeken en gereden.
Wel fijn hoor, zo'n DSG!
In de sportstand vind ik alleen dat die wel erg lang wacht met schakelen soms.
In drive prima.
Alles voor zoveel mogelijk uitgetest. Adaptieve cruise control is een leuke toevoeging en het automatisch parkeren ook.
Motor loopt ook mooier dan de 1.0.
Omdat de auto verder keurig is heb ik besloten deze te kopen.
Bedankt voor alle input!
 
Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Vanwege het koude weer tijdens de proefrit alleen even snel een foto gemaakt voor het kleurtje.

Het is een Ambition volgens de advertentie, maar wel met wat extra pakketten volgens mij.
- Keyless entry
- stoel- en voorruitverwarming
- Parkeersensoren rondom inclusief automatisch inparkeren
- adaptive cruise control
- dimmende spiegels binnen en buiten

Wel jammer dat er geen flippers aan het stuur zitten.

Nog even wachten op de auto want krijgt nog onderhoud en moet nog een trekhaak op.

Screenshot_20231204-200727.png
 

1983jeroen

Forumguru
Hoewel 17 inch ook best prima is zou een maatje groter denk ik beter staan.
Via Marktplaats kwam ik toevallig een leuk setje tegen voor weinig. Niet origineel Skoda, maar als ik de configurator een impressie laat maken (de juiste kleur blauw staat er niet in) staat het de auto wel vind ik.

Eerst nog wachten op de auto. Die komt over 1,5 week. Dan gaan eerst de winterbanden daar op die nu op de huidige Octavia zitten.
Het echte resultaat zie ik dus pas ergens in het voorjaar.

Screenshot_20231207-165810.png
 

gehaktbal

Forumguru
Vet mooie kleur. Prachtige bolide en veel plezier er mee!!

FWOu5QjUYAICOAh.jpg
 

Smeeuwis

Donateur
Mooie auto! Gefeliciteerd!

Lijkt mijn eerste wel, was ook een Race Blue liftback met klein spoilertje achterop. Zo'n Greenline Businessline. Die had 18 Inch Alaris wielen en sport onderstel en dat staat net ff wat dikker dan deze 17 Inch. Jouw keuze is ook erg goed. Misschien nog even nadenken over verlagingsveren of schroefset, en spacers. Standaard staat ie net iets te hoog eigenlijk, geldt voor elke O3 zonder sport onderstel.
 

1983jeroen

Forumguru
Ben ook bang dat hij net wat te hoog is om echt mooi uit te komen met de 18 inch.
Eerst maandag de auto ophalen en voorlopig de 16 inch winterbanden er onder die nu nog op de huidige Octavia zitten.
Kijk in het voorjaar wel verder wat ik ermee wil.

Komende week eerst subwoofer en achteruitrijcamera inbouwen.
DSG tuning wil ik denk ik ook nog laten doen. Wellicht in combinatie met chiptuning, maar dat zal ook wel voorjaar worden.
 

JeSko

Forumguru
Chiptuning ga je van 150 naar zo'n 185-190 pk en van 250 nm naar 365 nm, dat word gewoon een heel andere auto. Ik zou dan inderdaad ook gelijk de DSG laten aanpassen, voor de beste resultaten.

Wat betreft verlaging, als je 17-18 inch hebt zitten is een setje Eibach veren al erg knap, pas vanaf 19 kan je best voor een schroefset gaan, 19 onder een Skoda die maar 3 cm gezakt is is het gewoon niet.
 

1983jeroen

Forumguru
Het moet nog wel comfortabel blijven en er komt regelmatig een caravan achter te hangen dus weet sowieso niet of verlagen gaat gebeuren hoor.

Die prestaties van chiptuning spreken mij wel aan :)
 

JeSko

Forumguru
Comfort is geen probleem met Eibach onder een Skoda, vraag maar aan @Antera , zijn genoeg Eibach verlaagde Skoda's die caravans trekken ook overigens, dan zakt ie niet zo ver door achteraan.
 
Bovenaan Onderaan