Admundsen Navigatie update ECE 2017/2018 corrput

Rallye

Forumguru
Zoals op meerdere plekken uitgelegd op het forum moet je het originele Skoda-kaartje eerst leegmaken, dus alle huidige bestanden verwijderen. Zelfs opnieuw formatteren schijnt te kunnen, maar dat heb ik niet geprobeerd. Maak evt. eerst een back up van de huidige bestanden naar je computer.
Daarna pak je het gedownloade bestand uit naar de SD-kaart en plaats je de SD-kaart terug in de auto.

Oh ja, mogelijk is de SD-kaart schrijfbeveiligd. Dan moet je eerst het palletje omzetten van de kaart.
 

AndreM

Forumguru
Wil je het veilig doen!

Formatteer dan niet de kaart, haal de mappen van de SD card en zet deze op je PC als backup.
Zet daarna de nieuwe uitgepakte mappen met dezelfde mapnamen op je SD card en dan moet het werken.
Formatteren is alleen noodzakelijk als je de SD card voor andere doeleinden wil gebruiken.
Bij de Amundsen MIB1 bestaat de kans dat je navi niet meer werkt als de SD card geformatteerd is geweest. Zelf heb ik het nog nooit gedaan en werk er al 3 jaar zo mee.
Jij hebt de Amundsen MIB2, maar de kans dat het fout gaat met formatteren blijft hetzelfde.
Zeker voor de mensen met weinig ervaring!

Dus kort gezegd, oude mappen eraf, nieuwe erop en verder niets doen. :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

robbyh

Nieuw lid
Wil je het veilig doen!

Formatteer dan niet de kaart, haal de mappen van de SD card en zet deze op je PC als backup.
Zet daarna de nieuwe uitgepakte mappen met dezelfde mapnamen op je SD card en dan moet het werken.
Formatteren is alleen noodzakelijk als je de SD card voor andere doeleinden wil gebruiken.
Bij de Amundsen MIB1 bestaat de kans dat je navi niet meer werkt als de SD card geformatteerd is geweest. Zelf heb ik het nog nooit gedaan en werk er al 3 jaar zo mee.
Jij hebt de Amundsen MIB2, maar de kans dat het fout gaat met formatteren blijft hetzelfde.
Zeker voor de mensen met weinig ervaring!

Dus kort gezegd, oude mappen eraf, nieuwe erop en verder niets doen. :thumbsup:
dank je wel.
dus als ik het goed begrijp is het 1 map met maps eraf en de nieuwe erop..
 

AndreM

Forumguru
Klopt,

Bij de MIB1 heet de map "markets".
Hoe de map bij jou heet, heb ik geen ervaring mee.
 

busje

Lid
Hallo is er iemand die weet hoe ik een aantal landen van mijn amundsen kan verwijderen
dit om meer ruimte op de sd kaart te krijgen
want de nieuwe update 101718 2 kan er niet bij op (5GB)
de kaart is 12GB
en als ik die 5GB er alleen op zet doet het systeem niks meer
die landen als polen rusland enz enz heb ik nooit nodig
eigenlijk alleen maar Nederland Belgie Luxemburg Duitsland Oostenrijk Zwitserland Frankrijk en Italie
Ik heb geprobeerd de map va bijv RU(rusland) weg te halen maar dat gaat niet wat doe ik fout??
 

Rallye

Forumguru
De pagina van Skoda is inderdaad niet helemaal duidelijk, maar ECE 2 2017/2018 is geen update voor de kaarten die je al op de SD hebt staan, maar een extra set kaarten, namelijk van allerlei Verweggistan-landen. Deze hoef je er dus niet bij te zetten. De pagina van VW is duidelijker. Zie onder. ECE 2017/2018 zijn de grijze landen, ECE 2 2017/2018 zijn de blauwe.

5E61FCBC-1E83-4B7F-80F4-3095098CDEA6.png

57D238D3-BBD3-4C52-89EF-8E70F47EB715.png

Overigens komen er deze maand nieuwe kaarten uit als het goed is. Voor de Columbus zijn ze er al. Je kunt dus beter nog een paar dagen wachten met updaten, dan heb je de nieuwste kaarten.
 
Laatst bewerkt:

busje

Lid
hartelijk dank voor de info ik had al met skoda.nl gemaild maar die weten er geen ene moer van
Die zeggen koop een grotere sd kaart maar dat werkt helemaal niet als je die in het systeem drukt
Komt de melding plaats aub de originele skoda kaart
Maar nogmaals dank voor de info
 
Bovenaan Onderaan