Admundsen Navigatie update ECE 2017/2018 corrput

Volgens de dealer wordt de navigatie update ECE 2017/2018 voor Admundsen niet doorgevoerd omdat er problemen zouden ontstaan.

Ik krijg hem echter via de Skoda site wel aangeboden als ik netjes mijn eigen VIN nummer intik.

Zijn er mensen met een Superb III en Admundsen 8"scherm die nu problemen ervaren met een of ander sinds de update doorgevoerd is.

Of is dit een onzin verhaal van de dealer omdat ze daar dan tijd in moeten stelen wat ze niet willen? (Zou me trouwnes niets verbazen).

Hoor graag van jullie.
 

Rallye

Forumguru
Hier idem. Octavia met MIB2-Amundsen. Hoezo zoden ze geen tijd willen steken in het updaten van de navi? Daar krijgen ze toch voor betaald?
 
Zelf nu maar de 12 GB update gedownload en op de orginele SD-kaart uitgepakt en ja hoor dat lukt. Koste wel meer dan 2 uur tijd.
Kaartje in Navi en start gewoon op. Nu nog kijken of hij goed navigeert. Geeft ook in infoscherm netjes ECE 2017/2018.

Dealer zei nog wel: wij lopen altijd express 1 update achter omdat er altijd problemen in een update kunnen zitten.
Vind ik persoonlijk een lulverhaal. SD kaart updaten duurt even natuurlijk.

Als er daadwerkelijk problemen in de update zitten mag ik aannemen dat Skoda deze update van hun site haalt en niet meer ter download aanbied toch. Ik heb de update via de Skoda site gedownload middels het ingeven van mijn VIN nummer.

Gezien het een leasebak is met 4 jaar garantie uitbreiding krijgen ze natuurlijk minimaal uren betaald. Denk dat dit het probleem is.

Leer mij, na 15 leasebakken in mijn cariere versleten te hebben, wat lease bedrijven en garagers voor berijders overhebben. Geloof me, dat is niet veel, mits ze een rekening kunnen schrijven (helaas).
 

EdK

Forumguru
Denk dat ze er gewoon domweg geen zin in hadden
Neee menno dat is het niet !!
Ergens in de kleine lettertjes zal staan dat updates op eigen risico zijn.
Dat is niet alleen met dit verhaaltje maar ook met bv een moederbord en de firmware updaten.

En tsja mocht het fout gaan bij de dealer met een firmware / software update .... dan zijn de kosten voor ....?? nou ??
juist de dealer.
En vandaar dat meneer de dealer het niet doet en met een één of ander K#T verhaaltje komt opdraven...
 

Rallye

Forumguru
1) Als ze bang zijn voor fouten (in kaartmateriaal????) kunnen ze dat toch gewoon zeggen?
2) Voor een update wordt de garage betaald, dus een professionele garage heeft de meest recente download van de de MIB1 resp. MIB2 Amundsen en Columbus op een computer staan. Kost geen tijd, geeft wel opbrengst......
3) Het kaartmateriaal loopt zelf al zoveel achter. Dan een half jaar met een update wachten vergroot het probleem.

Kortom: onzin.
 

gdisselkoen

Forumguru
Dealers krijgen het materiaal voor de update aangeleverd door de importeur. Je kunt de update starten en vervolgens wat anders gaan doen, je hoeft echt niet al die tijd dat de update bezig is, naar het scherm te gaan zitten staren tot de update klaar is. Volgens mij wordt er zelfs een vast bedrag voor in rekening gebracht.

Bij een leaseauto kan het zijn dat de LM geen toestemming geeft om de update uit te voeren door de dealer. Maar het is prima, zonder risico, zelf uit te voeren. Kost je alleen wat tijd.

Zelf heb ik de updates van de Volkswagen site gehaald omdat het via het Skoda Portaal veel later beschikbaar is.
 

robbyh

Nieuw lid
kan iemand mij vertellen hoe de update moet gebeuren? heb wel een bolero maar lijkt me hier hetzelfde te moeten. ga via site. download de file. dan geeft hij mij de keuze om ze uit te pakken. nu is mijn origineel kaartje 14.7gb waarvan nog maar 111mb vrij. update file zou 12 gb. gaat die op dat kaartje omdat hij deze overschrijft? of hoe moet ik dat zien?

ben een beetje bang da ik de sd kaart verkloot en op zoek moet naar een nieuwe...

alvast bedankt.
 
Tja.. ehh.. @robbyh welkom op het forum ?
1) neem even de moeite om jezelf voor te stellen in het daarvoor bestemde deel van het forum
2) gebruik de zoekfunctie even; want hier zijn meerdere berichten over waaronder reacties van mij hoe het te doen.
 
Laatst bewerkt:

robbyh

Nieuw lid
ok disaster master. maar in de zoekfunctie vind ik er niks over. ben namelijk een leek. sorry daarvoor.
heb trouwens een witte skoda fabia station van 2016 met panoramisch dak.
 
..

Update downloaden, uitpakken, originele geheugenkaart van de amundsen formatteren in fat32 met een clustergrootte van 16 kilobytes, alle uitgepakte bestanden kopieren rechtstreeks op de geheugenkaart, geheugenkaart plaatsen in het SD2 slot.
 
Laatst bewerkt:

robbyh

Nieuw lid
Maar schakelt mij daar naar een uitpak programma van hun. En moet de sd aanduiden. En dan overschrijft hij...
 

Rallye

Forumguru
@robbyh Een Bolero heeft geen navigatie. Probeer jij nu (gezien de omvang van de download) kaartmateriaal te installeren op een radio zonder navigatie?
 
Bovenaan Onderaan