Adieu Superb

Jewepe

Forumguru
@ertromp: dank voor de felicitatie

@brepus13: zeker geen boksbeugel voor mij (vind ze te baroccoco) en dank voor de felicitatie

@philippe bakker: ik dacht dat ik wat minder kilometers ging rijden, maar dat viel tegen. De teller blijft goed vooruit gaan :-). Gelukkig heeft de Leon nog (net) geen 120.000 km gelopen, dus daar kan ik in principe twee jaar mee vooruit vóór dat de grote onkosten komen bij 210.000 km.

Dit topic gaat verder bij "Welkom Leon".
 

VAG-man

Forumguru
Waar ik toch even benieuwd naar ben is het volgende.
De auto verkopen omdat er groot onderhoud aan komt. Is dat goedkoper dan het onderhoud te laten uitvoeren?
De koper van je auto houdt hier toch ook rekening mee met de inruil? De verkoper moet ook verdienen aan de deal, dus je zult altijd meer betalen.
Of denk ik nou krom?:pieker:
 

Cordoba

Forumguru
Waar ik toch even benieuwd naar ben is het volgende.
De auto verkopen omdat er groot onderhoud aan komt. Is dat goedkoper dan het onderhoud te laten uitvoeren?
De koper van je auto houdt hier toch ook rekening mee met de inruil? De verkoper moet ook verdienen aan de deal, dus je zult altijd meer betalen.
Of denk ik nou krom?:pieker:

Verkoper rekent met andere prijzen: kosten van onderhoud zijn voor de garage goedkoper dan voor de consument, bovendien kan het als een auto de verkoop in gaat, op een moment dat het iets rustiger is in de garage, als er een klant op wacht moet het onderhoud wel direct gebeuren, onafhankelijk of dat planningsmatig goed uitkomt.
 

Jewepe

Forumguru
De auto verkopen omdat er groot onderhoud aan komt. Is dat goedkoper dan het onderhoud te laten uitvoeren?

Nee, dat hoeft niet. Specifiek in mijn geval speelden er (veel) meer overwegingen dan alleen het groot onderhoud. Lees mijn post er nog maar eens op na.
 

VAG-man

Forumguru
Ja @Jewepe dat had ik wel gelezen.
Ik lees vaker dat mensen hun auto verkopen, omdat er normaal onderhoud aan komt en vroeg mij af waarom. Het was meer een algemene vraag.
 

Jewepe

Forumguru
@VAG-man

Ik denk dat je in z'n algemeenheid die vraag niet kan beantwoorden. Ik denk hiernaast dat een hoge garagerekening veel eerder een aanleiding is om over een andere auto na te denken, dan dat het de oorzaak is van de verkoop.
 
Bovenaan Onderaan