Adieu Superb

Jewepe

Forumguru
Na twee jaar en 85.000 km heel tevreden rondgereden te hebben in mijn Superb, heb ik 'm vandaag ingeruild. De "nieuwe" (hij is van 2013) is geen Skoda, maar een VW Passat geworden. Niet omdat ik de Passat nu zo vreselijk mooi vind, maar gewoon omdat het inruilaanbod dat de garage mij deed té aantrekkelijk was om het niet te accepteren en de auto mij beviel. Ik was ook helemaal niet echt serieus op zoek naar een andere auto. Dat stond pas na de vakantieperiode in de planning. Maar zo zie je maar waar een eerste oriëntatie toe leidt. Een beetje een ervaring als @Canon-Eye had. In zekere zin is hij dus de schuld ;)

Verder is de auto gewoon lekker uitgerust qua accessoires en technisch hetzelfde als mijn Superb (1.6 TDI 105 pk 250 Nm). Alleen de kleur is nu niet direct geweldig. Hetzelfde als het "oude l*llen grijs" als de nieuwe Fabia van @Cordoba . Ik heb, denk ik, nog wel een paar accessoires over na de inruil (o.a. een hele mooie VW Canbus compatibele dubbel Din radio/navigatie van Clarion, dakdragers, etc.), maar die komen vanzelf in de "te koop" rubriek. Morgen belt de garage wanneer ik 'm kan komen ophalen. Ze hadden het nogal druk. Wanneer de auto geleverd is plaats ik wel wat foto's.
 

Bas Jansen

Senior Member
Zul je altijd zien, als je niet op zoek bent dan loop je ergens tegenaan!
Ach het blijft in de (vag) familie ;)

Veel plezier met de Passat, mooie auto hoor.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat de mensen die langdurig voor één merk kiezen binnen de VAG-groep steeds kleiner wordt. Steeds meer mensen zien dat de techniek en kwaliteit binnen de groep vergelijkbaar is, en dat voornamelijk prijs, uitstraling en mogelijke accesoires verschillen. Ik ben zelf met 2x een Golf I begonnen (eerst een diesel, later een benzine), en toen overgestapt naar de Ibiza's van Seat (1e generatie), via een slOpel bij de 1e generatie Cordoba (2-deurs sedanversie) uitgekomen, vervolgens een F1 combi en nu een F3. Dus mijn huidige Fabia is eigenlijk mijn eerste auto binnen de Vaggroep die niet van de 1e generatie is.

Veel plezier met de Passat @Jewepe maar ik vertrouw er op, dat dat wel goed komt.
 

Jewepe

Forumguru
@Cordoba
Dank voor de goede wensen en ik ben het met je eens dat er tegenwoordig vrij veel gewisseld wordt van merk binnen de VAG-groep. Voor mijzelf geldt dat ik de VAG diesel techniek erg waardeer. En wat voor jasje daar omheen zit vind ik minder van belang. Overigens deze keer wederom voor een handbak gekozen, ondanks mijn voorkeur voor een automaat. Alle spannende verhalen met de DSG 7-bak hebben mij toch wat "voorzichtig" gemaakt. En het spaarde een hoop geld :jaja:

@MaxN
Ook jij dank voor de felicitaties
 

Jewepe

Forumguru
Vandaag de Passat opgehaald. Eerste indrukken zijn positief. De Passat is een stuk stiller dan de Superb. Heeft deels te maken met de 6-bak, maar ik heb ook het idee dat de auto beter geïsoleerd is. Eens kijken hoe hij gaat bevallen. Ook alvast één fotootje, met m'n telfoon gemaakt en dus niet de beste kwaliteit. Echte foto's (?) komen nog. Passat z 3 kl.jpg
 

Jewepe

Forumguru
De Passat had nog z'n 150.000 km beurt tegoed, dus vandaag op bezoek geweest bij VAG techniek. Zoals ik gewend ben (derde auto hier in onderhoud) weer helemaal tevreden, en nog een beetje meer, naar huis. Naast de beurt hebben de mannen van VAG techniek (wat een wereld team daar!) namelijk de Passat ook een Stage 1 krachtkuurtje gegeven. En dat verschil merk je. De motor loopt soepeler in z'n toeren, heeft een bak meer koppel en reageert veel beter op het gas. Er zit meer levendigheid in de Passat nu. Supertevreden!
 

Jewepe

Forumguru
Ondanks dat de Passat buitengewoon goed beviel (zeker na tuning door VAGtechniek), vandaag toch de handtekening gezet voor een andere auto. Waarom dan? De Passat liep naar de 210.000 km beurt en dat betekent een nieuwe distributie. Tesamen met de servicebeurt, nieuwe schijven en blokken vóór (was bekend) en nog wat ander grut zou dat toch al gauw een kostenpost van zo'n € 1200,- à € 1500,- betekend hebben. Echt nodig hebben we de Passat niet (meer), dus het begon te kriebelen. Nog eens een behoorlijke investering doen in de Passat en doorrrijden tot 275.000 km of meer, of toch downsizen (de kids zijn vrijwel het huis uit) en een andere/kleinere auto kopen? Dat laatste is het dus geworden. De inruilprijs voor de Passat was verder uiterst reëel. Als alles loopt zoals afgesproken ben ik uiterlijk eind volgende week de trotse bezitter van een Seat Leon ST 1.6 TDi uit 2014. Ik ben er content mee en fotokes volgen volgende week.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan