En ja, heren; ik gebruik ook PDF-jes. Want dat is makkelijk doorzoekbaar en/of op te slaan.
Maar dat wil nog niet zeggen dat we de gevaren en minpunten daarvan niet moeten onderschatten.
@leon-cupra Uiteraard besparen de autobouwers hiermee. Maar of ik, als consument, op de lange termijn (!), er ook mee gediend ben...
We gaan het zien, we gaan het zien...
Want het is altijd maar de vraag of die (hyper)link naar een PDFje, ergens op het wereld wijde web, over zoveel jaar nog actueel is...
En
@Cordoba uiteraard zijn de papieren te vervalsen, maar dat zijn electronische versies ook! En vaak nog lastiger te detecteren voor de argeloze consument. En
individuele papieren documenten zijn lastig en-masse, te vervalsen, digitale versies daarentegen zijn in één klap modificeerbaar en/of kunnen gewist worden.
We gaan het zien, we gaan het zien...
Zo ken ik nog het geval van de E-Books van enkele jaren geleden; waarbij vele lezers, over de hele wereld, tientallen digitale boeken in één keer kwijt waren doordat de DRM van de ene op de andere dag geblokkeerd werd!
En dat gaat niet lukken met een boek(je) wat bij mij in de lade ligt, of in de kast staat...
Ik bedoelde alleen, maar dat gaat weer te ver buiten de scope van dit topic, de electronische afhankelijkheid van vele gebruiksproducten. En de (kunstmatig?) beperkte praktische levensduur ervan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
Dat geldt niet alleen voor het product zelf, maar ook de productdocumentatie.