Adaptive cruise control stapgrootte

Rallye

Forumguru
Op mijn Octavia zit geen begrenzer. Ik zou ook niet weten waar ik die voor nodig heb; daar heb ik nu juist die ACC voor. Juist in Duitsland zou ik graag de 210-versie proberen, maar daar reed ik net als jij ook niet op de gewone CC. Dat 160 in Duitsland snel genoeg is herken ik niet, hoewel ik het in Nederland wel een prettige snelheid vindt. En inderdaad, rijden in een auto met een gewone CC voelt nu erg gevaarlijk......
 

Octavia0112

Forumguru
Misschien of topic maar vindt het jammer dat acc niet op het stuur zit net als bij vw nu heb je een extra hendel wat om gewenning vraagt. Of valt het mee?
 

Bakkertje

Forumguru
@Octavia0112 Ik heb het zelf op het stuur (VW) en mijn schoonouders hebben een a4 met apart hendeltje. Het is inderdaad even wennen, maar ik vind het persoonlijk niet zo gek veel uitmaken.
 

Canon-Eye

Donateur
Ik ben al 3 Skoda's (of eigenlijk zelfs 4, als ik de overbruggings-Fabia-hb meetel tijdens het wachten op mijn huidige) niet anders gewend dan dat de cc-bediening geïntegreerd is in de richtingaanwijzerhendel en vind dat prima. Mijn linker ringvinger bedient alle functies zonder dat ik het stuur hoef los te laten - wat dat betreft verschilt het in niets van de andere functies die op mijn stuurwiel zitten.
 

Rallye

Forumguru
Een ACC heeft wat meer functies, vandaar waarschijnlijk de keuze voorde extra hendel. Heel af en toe toch wel verwarrend. Dan krijgt mijn tegenligger een lichtsignaal. Oeps.
 
Bovenaan Onderaan