Adaptieve cruisecontrol én normale cruisecontrol programmeerbaar?

Antera

Donateur
Hallo,

dit heb ik nog niet eerder gezien het was vaak een combi van een van de 2:

ACC/limiter.

Zie dat dit om de iV gaat en kan zijn dat die het als enigste heeft en zal het op de nieuwere ook komen maar dit zal vermoedelijk parameters zijn en geen simpele codering. Misschien iemand met een iV die dit kan beamen
 

Rainesh

Forumguru
Dit zijn de nieuwe generatie radar modules. Dus meer/nieuwe functies.

Ik denk niet dat het te coderen is op de oudere types

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Rainesh

Forumguru
Maar normale cruisecontrol en de limiter toch niet?
Nee die staan in 01 en 19 (swap). Met de oude radars was het alleen acc of niks maar met de nieuwe kan er dus omgeschakeld worden naar acc/cc/lm

Ik denk dat de software van de auto (gateway) de omschakeling kan doen waardoor acc radar enkel als front assist gaat fungeren.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

hemi24

Forumguru
De ACC laat zich instellen tot 160 km/h, wat ik als behoorlijk irritant ervaar als ik in Duitsland onderweg ben.

Daarnaast kan het ook handig zijn dat je een normale cruisecontrol kunt selecteren in de winter: als sneeuw of vuil de radar bedekt, krijg je een foutmelding en kun je de ACC niet inschakelen.
 

hemi24

Forumguru
Nee die staan in 01 en 19 (swap). Met de oude radars was het alleen acc of niks maar met de nieuwe kan er dus omgeschakeld worden naar acc/cc/lm

Ik denk dat de software van de auto (gateway) de omschakeling kan doen waardoor acc radar enkel als front assist gaat fungeren.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com


Als ik het goed begrijp staan de instellingen voor het digitale dashboard gewoon hier (STG17):

IDE12226-MAS03686-Anzeigen Längsregelkoordinator-Automatische Distanzregelung,aktiv ,1
IDE12226-MAS05203-Anzeigen Längsregelkoordinator-GRA,nicht aktiv ,1
IDE12226-MAS10720-Anzeigen Längsregelkoordinator-Geschwindigkeitsbegrenzer,aktiv ,1
 

Rainesh

Forumguru
Ik weet wel zeker dat het niet gaat op de oude modellen.

Vandaag een nieuwe Kamiq gehad met mib3 erin en nieuwe radar modules. Hw versie is volledig anders, dus ook coding en parameters.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Rallye

Forumguru
Ik kan mij wel voorstellen dat dit handig kan zijn, mist eenvoudig om te schakelen. Op de normale buitenweg vind ik de ACC erg handig: je zet de ACC iets harder dan je voorganger rijd en keutelt rustig achter hem aan. Op de snelweg houdt de ACC echter in, bijvoorbeeld als ik (volgens de ACC) een voorganger te dicht nader alvorens hem in te halen. Dan kan een CC handiger zijn.
 

Smeeuwis

Donateur
Is dat dashboard op jouw foto die Sup iV @hemi24 ? Zou dit op mijn O3 van 2019 dan wellicht toch ook kunnen @Rainesh?

Ik mis ook af en toe de mogelijkheid om een normale (traditionele) cruise control te gebruiken. De limiter gebruik ik persoonlijk nooit. En daarvoor zit eventueel een melding die je kan instellen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Het zou mooi zijn als dit ook in de Scala zou kunnen. Vaak vind ik de ACC niks.
De limiter gebruik ik soms wel. Daar waar ik controles verwacht.
Ook de instelling van de snelheid waarbij een signaal gegeven wordt gebruik ik, ingesteld op 130. Makkelijk een piep ipv op de snelheidsmeter steeds te kijken.
Nu staat er 'Winterbanden' bij, vroeger niet.

grtss
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan