Activering Hill Hold

Ik heb nogmaals geprobeerd in de 1e versnelling maar het werkt nog steeds niet.
Indien ik de waarde wijzig krijg ik een foutmelding (zie bijlage). Volgens mij mis ik simpelweg een module (parkeerrem).
Neem aan dat jullie deze wel allemaal hebben? Ik dacht dat je het activeren van de Hill Assist simpelweg met VCDS zou kunnen activeren. Volgens mij kun je deze hiermee alleen aanpassen....
 

Bijlagen

  • Hill Assist.PNG
    Hill Assist.PNG
    7,4 KB · Weergaven: 74
Ik heb op een Duits forum gevonden hoe je de Hill Hold functie moet activeren:

[03-ABS System]
[07-Coding]
Byte 25 : bit 0 activeren
Byte 25 : bit 1 activeren

Daarna kun je met [Aanpassen -10] de gevoeligheid aanpassen
 

Spinal

Forumguru
@Philipetti heb je een Octavia 2 of 3? Bij de Octavia 2 is het afhankelijk van het type ABS pomp of hill hold werkt of niet. Bij mij werkt het ook niet.
 

brepus13

Forumguru
Er is hier al het nodige over geschreven op dit forum. De Hill hold is niet op elke auto te activeren. Het ligt eraan welke ABS module ( uit mijn hoofd ) je hebt en of deze het kan. Zoek even op Hill hold en je gaat een hoop info vinden.


Edit: zie dus ook het antwoord van spinal... ( note to self: eerst alle Posts lezen)
 

Coerd

Lid
Hallo. Ik probeer het in mijn octavia 2015.
Maar in byte 25 geen van alle aanpassen geeft erro 31 out of range. Bij bit 0, 1,5, geen van de is aan te zetten.
Iemand een idee.
 

Antera

Donateur
Hallo. Ik probeer het in mijn octavia 2015.
Maar in byte 25 geen van alle aanpassen geeft erro 31 out of range. Bij bit 0, 1,5, geen van de is aan te zetten.
Iemand een idee.

Zou moeten werken ongeacht O3. Byte 25 byte 0 een 1 van maken en dan kan je hem aanpassen in je adaptiewaardes. Zoals @hemi24 roept is het een originele kabel?
 

Marcooctavia

Forumguru
Hallo. Ik probeer het in mijn octavia 2015.
Maar in byte 25 geen van alle aanpassen geeft erro 31 out of range. Bij bit 0, 1,5, geen van de is aan te zetten.
Iemand een idee.

Zet jij een vinkje in een vakje bij bit,0 bit,1 bit,5?
Of maak je in de getallen reeks van een 0 een 1?

Marco.
 
Bovenaan Onderaan