Activering Hill Hold

Hallo,

ik heb sinds 2 weken een nieuwe Skoda Octacvia COmbi en heb volgens de instructies van Gerrit Speek (VCDS) de "Helling Assistentie" bij [03-ABS System] veranderd van ""Normal" naar "Early" maar dit werkt helaas niet. Heeft iemand ditzelfde probleem en zo ja, wat kan er aan gedaan worden?
 

Marcooctavia

Forumguru
Hallo,

ik heb sinds 2 weken een nieuwe Skoda Octacvia COmbi en heb volgens de instructies van Gerrit Speek (VCDS) de "Helling Assistentie" bij [03-ABS System] veranderd van ""Normal" naar "Early" maar dit werkt helaas niet. Heeft iemand ditzelfde probleem en zo ja, wat kan er aan gedaan worden?

De vraag is wat wil je?
Wil je het aanzetten?
Of wil je het langer of korter laten werken?
En waarmee doe je dit?

Marco.
 

hemi24

Forumguru
Betekent " early" niet juist dat de rem minder lang blijft "plakken" bij wegrijden op een helling?
 
ik wil de functie aanzetten en heb dat ook gedaan. Blijkt alleen niet te werken. Vandaar de vraag op het forum...
 

Jappa

Lid
Als het goed is aangezet zou je het moeten merken. Ik heb het sinds maandag en merk echt dag de auto "vast" wordt gezet op een helling, wanneer ik mijn rem intrap.
 

Jappa

Lid
Nog een dingetje wat invloed kan hebben.
Laat je je koppeling ver genoeg opkomen? Zodra je gas geeft worden de remmen los gelaten, hoe meer gas je geeft hoe sneller dat gaat.
Zelf ging ik hiermee de eerste twee keer toen ik het ging testen de mist mee in.
 
Middels de VCDS Software van RossTech onder [03-ABS System] en dan de "Hill Assist" veranderd van ""Normal" naar "Early"
 

EdK

Forumguru
Is het een clonekabel ( made and Buy in china ) of een orginele VCDS kabel ?
Eerste geval kan het probleem al verklaren...
 
Bovenaan Onderaan