Achteruitrijcamera Skoda Fabia 3 2015

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus zal me eerst is voorstellen.

Ik ben Harrold, ben 25 jaar en trotse eigenaar van een unieke Sportline Edition Skoda Fabia 3 race blue metallic uit 2015. Ik heb de auto sinds december en er zit alles op en aan behalve een achteruitrijcamera... Nee de parkeersensoren werken prima maar ik heb toch liever overzicht aan de achterkant. Ik heb al contact gehad met de Skoda dealer en die vertelde mij een prijs indicatie van 500 tot 700 euro voor het plaatsen van een achteruitrijcamera. Dit vond ik zelf persoonlijk iets te gortig. Ik ben zelf redelijk technisch, maar kwam er toch niet helemaal uit met welke achteruitrijcamera ik moet hebben. Dan krijg ik toch weer 1 met een handvat, maar in mijn Skoda als ik de achter handgreep pak gaat mn achterklep open. Zit dit dan ook in die handgreep? Zo heb ik nog wel meer vragen, maar het beste is dit aan iemand van jullie over te laten die er echt ervaring mee heeft en het mooi afgewerkt kan monteren.

Ik hoor graag van de expert hier die dit vaker gedaan heeft en wat ik allemaal moet bestellen graag een linkje mee geven.

Mijn dank is groot

Groet,
Harrold
 

Antera

Donateur
Ik heb het al vaak gedaan.

Je moet een kabel vanaf je handgreep naar je headunit moeten annleggen in je dashboard en daar moet hij op aangesloten moeten worden en ook tevens gecodeerd anders gaat hij niet werken :-)

Ik kan dit regelen voor je incl materiaal en klaar terwijl je wacht. Gebruik alleen OEM delen.

Wil je hem zelf inbouwen dan kan ik hem coderen voor je.
 

EdK

Forumguru
maar in mijn Skoda als ik de achter handgreep pak gaat mn achterklep open. Zit dit dan ook in die handgreep?
HEb er ook één in de Fabia 3 zitten.
Ook door @Antera gedaan daar ik toch al voor iets anders bij hem langs mocht komen.
Maar in de handgreep (oem versie) zit ook gewoon de bediening om achterklep te openen

Voor verdere gegevens, er loopt ergens in Fabia3 deel van forum een topic van mij met het inbouwen van de handgreep.
En tevens is er op forum in kennisbank een pdf te downloaden mbt inbouwen in octavia.
Maar hier kun je ook veel info uit weghalen mbt de fabia
Bv al welke onderdelen met VAGnummers die je nodig hebt om de lenssproeier te koppelen aan de achterruit sproeier.
 

bobracing

Forumguru
Ik heb deze delen besteld en wil hem komende week als het meezit aansluiten. Zal hiervan wel de foto's e.d. plaatsen.
 
Hoi @bobracing ,

Dat is goed om te horen. Waar heb je de camera besteld en zit er eventueel een handleiding bij?
Zo niet dan hoor ik wel graag waar jij hem besteld hebt.

Groet,
Harrold
 

bobracing

Forumguru
[Q

Wacht het even af als ik hem binnen heb.
In theorie zou het vrijwel Plug en play moeten zijn en dan enkel met vcds activeren op de unit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

kylimo

Senior Member
Let vooral op de maat van de handgreep/camera. Mijn Fabia III uit 2015 heeft een “kleine” handgreep en daar is geen oem camera voor te koop. Hier zal dan de haakse slijptol en spuitbus verf aan te pas moeten komen.

Groeten Boy
 

bobracing

Forumguru
Let vooral op de maat van de handgreep/camera. Mijn Fabia III uit 2015 heeft een “kleine” handgreep en daar is geen oem camera voor te koop. Hier zal dan de haakse slijptol en spuitbus verf aan te pas moeten komen.

Groeten Boy

heb even goed research gedaan en idd gemeten :)
 

bobracing

Forumguru
@Theskodafabiacar mijn fabia is van Januari 2017. Had hem nagemeten en de camera unit kwam overeen met de afmetingen.
Valt mij wel op dat er weinig te vinden is omtrent retrofits op de fabia e.d.

Afgelopen dagen nog wat opties aangezet zoals hartslag verlichting van de startknop :) en krijg de komende dagen mijn zwarte grill + spiegelkappen binnen van skoda :)
 
Bovenaan Onderaan