Achterlichten zwart maken?

Canon-Eye

Forumguru
Wat vinden jullie?
Vóór ik hieraan begon, zou ik toch eerst willen weten wat dit betekent voor de lichtopbrengst van de achterlichten.

Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat je (liefst tijdig!) wordt gezien onder verschillende licht- en weersomstandigheden. Die piepkleine reflectortjes vlak bij de grond voldoen mogelijk wel aan de wettelijke eisen, maar ik vrees toch dat ze niet significant bijdragen aan je zichtbaarheid.
 

darkprojectx

Forumguru
Als je de achterlichten donkerder maakt met spuitbus of folie (als je echt 3 weken geduld hebt in frankrijk op de camping) dan is de lichtopbrengst nog prima. Het schijnt iets minder maar je ziet duidelijk de lampen branden.

kon je deze achterlichten maar bestellen, dat was wel vet geweest..

Skoda-Fabia-RS-2000-11.jpg

zijn ook gewone F2 achterlichten als ik ze zo vergelijk..
Ga met die foto naar de dealer en vraag wat het bestel nummer is :grin:

ik twijfel ookal een tijdje over een diffusor omdat de achterbumper gewoon te kaal is. Dus als je ervoor gaat dan ben ik zeer benieuwd!
 
Ik zou hiermee oppassen het wordt al snel te donker ik reed afgelopen week achter een Alfa en daar waren alleen een paar vage rode vlekjes te zien als achterlichten.
Ik denk zelfs dat het verboden is en dat mocht er een ongeluk gebeuren waarbij je betrokken bent de verzekering ook niet thuis geeft.
 
Wat vinden jullie?
Ik persoonlijk vind zo'n opplak diffuser en zelf zwartgemaakte achterlicht units een beetje neigen naar "tupperware" tuning voor 18 jarigen en doet niet veel recht aan de auto. Er zijn ongetwijfeld originele producten van de RS line die je zo kunt overzetten waarmee je de auto wel wat smaakvoller kunt aankleden.
 

darkprojectx

Forumguru
Voor de skoda combi is nog nooit iets sportiefs gemaakt door skoda zelf.
Alleen voor de hatchbacks, maar een hatchback bumper past niet zo lekker op een combi.
Je ZOU verwachten dat ze ook wel aparte achterlicht units hadden gemaakt voor de Skoda Fabia Monte Carlo,
die van voren een "black pack" heeft (donkere koplampen en mistlampen).
Echter komt daar weer de term EPIC FAIL voorbij, want de ontwerpers hebben daar niets aan gedaan.

skoda-fabia-monte-carlo-5-625x416.jpg


Feit is dat de ontwerpers van Skoda nog nooit erin zijn geslaagd om een ontwerp AF te maken.
De voorkant is fraai, de achterkant is poep. Bij alle modellen.
Zet dan net het puntje op de i en maak de auto af. Het blijven gewoon "net niet" auto's. En dat is jammer.
 

darkprojectx

Forumguru
Bij de Skoda Fabia Scout hebben ze wel een diffusor in het programma opgenomen, echter als je zo'n bumper erop zet heb je eigenlijk die complete kit rondom nodig.

skoda-fabia-scout-frankfurt-2011-02.jpg


persoonlijk zou ik eerder bovenstaande Scout kopen en die lekker laag knuppelen.
iets offtopic maar zoiets is toch uber dik?!

Shoot106-border.jpg
 

higgy

Forumguru
@DarkprojectX: ik vraag me eigenlijk af waarom jij in een Skoda rijdt.
Is een Seat Leon of een Opel Astra niet meer iets voor je? Lekker veel tupperware voor leverbaar, op zondag elkaar ontmoeten bij de McDonalds, BH'tje aan de spiegel...klaar!
 

turboturbo

Forumguru
^ Vind bovenstaande niet echt een moderator waardige opmerking! Beetje onder de gordel, wel.... :crazy:

Bij de Skoda Fabia Scout hebben ze wel een diffusor in het programma opgenomen,
[knip] zoiets is toch uber dik?!
Ik vind dat de scouts wel iets hebben, maar dat plastic is dan weer zo, zo... :1884: :uncheer:
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zou zelf ook graag de achterlichten donkerder willen hebben, zeker bij mijn autokleur. Maar helaas niet aan te komen.
 

RefleCs

Forumguru
v.w.b. de Scout. De fototjes zijn van de pre facelift. Maar idd scout heeft zeker wat ;)

v.w.b. het plastic gehalte op de scout... de bumpers op de gewone faab zijn net zo hard van plastic alleen in de kleur van de rest van de auto gespoten. De bumpers van de scout zijn wel lichtjes gespoten ook (te zien aan het klepje voor het sleepoog) alleen dan mat grijs. En ja op de deuren zit idd wat extra kunstof geplakt.
 

piair1982

Forumguru
De cateye reflectoren zitten zover ik weet alleen op die blauwe studiemodel.

Dus dan zou een scout bumper geen meerwaarde voor mij hebben.

Twijfel ook nog of ik het witte knipperlichtglas alleen zwart maak, of juist rood.

Zal mijn vrouwtje nog een lief vragen of ze wat wil photoshoppen. Dan plaats ik die weer.
 

s-line

Forumguru
Bij mijn superb heb ik de achterlichten zelf donkerder gemaakt. Het rode gedeelte 2tintjes donkerder als standaard(goed te zien als je naast origineel staat) en het knipperlicht gedeelte 4 tinten.
gr. Michiel
 

s-line

Forumguru
Dit doe ik zelf op mijn werk ,( ik ben namelijk autospuiter :winkie: )met aan gekleurde blanke lak.
vrg. Michiel

nog een van de hele kont!

skoda 085.jpg
 
Leuk topicje, zelf heb ik m'n achterlichten ook met een spuitbus gesmoked. Ik persoonlijk vind het wel sjiek uitzien bij een donkere auto donkere lichten. En het is het proberen waard want als het mislukt is het eenvoudig weer te verwijderen. wel een tip breng het heel dun aan en wacht iedere keer minimaal 5 minuten je krijgt namelijk erg snel last van druipers en dan kun je weer opnieuw beginnen. Tevens de boel goed afplakken.

http://www.skodaforum.nl/board/attachments/f21/19680d1337443040-blinderen-ramen-img_6553-medium-.jpg hier een linkje van mijn achterlichten ik heb het midden ook afgeplakt zodat alleen het rood donkerder word.
 
Bovenaan Onderaan