Achterlichten branden continue na wisselen unit?

Antera

Donateur
Ja ik snap inderdaad het puntje veiligheid, ik let er altijd op dat m’n lampen schakelen op het moment dat t weer minder wordt.

In dit geval is alleen net even anders. De buitenste units branden dus met DRL en de binnenste niet omdat die op de kentekenverlichting geschakeld zijn. Deze schakelen pas bij op t moment dat t slechter of donderder weer wordt. Overdag met normaal weer staan dus alleen de buitenste units aan, niet dat dat dan heel zichtbaar is maar t is natuurlijk mooier als de binnenste units meedoen, dan is t één geheel.

Een andere optie waar ik over nagedacht heb is de bedrading van de binnenste units doortrekken naar de buitenste units. In dat geval heb ik wel iets meer draad nodig en moet ik iets meer bekleding lostrekken. En ook is t dan afwachten of het canbus systeem dat trekt zonder een weerstand ertussen.


Dat trekt het systeem zonder problemen en je kan ook langs komen om de coderingen eens onder de loep te nemen
 

Bas1987

Nieuw lid
Bedankt voor het aanbod Antera, Breda ligt alleen helaas niet om de hoek voor mij. Ik begrijp in ieder geval dat het idee mogelijk is.
 

Sjoerdb

Forumguru
Gewoon proberen met een tijdelijke test draad. Zo heb ik bij mijn O3 ook getest of er een extra led strip bij de achterlichten aan gekoppeld kon worden, en dit gaf bij testen geen foutmelding! Dus dikke blij en verder met mijn hobby project.

Gewoon even proberen, er kan niks echt fout gaan als je jezelf maar goed controleert.

Ik ben nu een trekker, valtra N135, aan het ombouwen en voor de gek aan het houden!
 
Bovenaan Onderaan