Achterlicht unit F3 loshalen

Joske

Forumguru
Ok, dat is een veel duidelijkere uitleg :thumbsup:

Dan is loshalen van de spiegel wel een mogelijkheid MAAR ten eerste: ik vrees dat het binnenwerk niet zomaar te verplaatsen is, in zijn behuizing en ten tweede... dit is werk voor je dealer want dit valt onder garantie. Gewoon blijven zagen aan zijn kop, als jij vindt dat het niet goed is, dan moet hij je maar tegemoet komen.
Breek je je glas kan je zelf voor de kosten opdraaien... en anders heeft je dealer dat probleem ;)
 
Zit bij Rapid ook zo idd, heb mijn lampjes van knipperlicht vervangen door silver vision lampjes zonder oranje gloed. Als je een zuignapje aan de buitenkant op het achterlicht plakt kun je ook wat meer kracht zetten, aan de pennetjes zit een bolletje waar je even over heen moet.

Helaas is de zuignap hier niet bruikbaar, omdat het achterlichtglas uit diverse 'niveaus' bestaat. Geen egaal glad oppervlak dus. Gelukkig gaat het met een 'gap-opener' heel gemakkelijk. De unit zit alleen aan de bovenzijde geklikt. In het boekje wordt er op gewezen, dat de kabel goed moet worden ingevoerd zodat hij niet tussen de rubberen afdichting komt. Bij de fabriek is deze aanbeveling nog niet doorgekomen: bij de rechter unit zat de kabel er wél tussen met als resultaat, een ingedeukt rubber. Niet echt simply clever... Dan kan er na verloop van tijd water in de achterlichtunit lopen.
Hieronder de gap-opener die ik gebruik.

FullSizeRender.jpg
 
Bovenaan Onderaan