Achterlicht unit F3 loshalen

In het boekje staat dat je de twee torx schroeven moet loshalen. Heb ik gedaan. En dan de unit naar je toe lostrekken.
Maar je hebt zeer weinig houvast en de unit kan alleen aan de kant van de achterklep iets bewegen. Ik durf het (nog) niet aan om veel kracht te gebruiken.
Heeft iemand hiermee al ervaring opgedaan? Ik wil de knipperlichten van mijn Fabia III vervangen door LED exemplaren.
Alvast mijn dank!
 

FII TDI

Nieuw lid
Ik heb ze nog niet los gehad maar ben benieuwd welke lampen er in zitten.

Als het je lukt, zou je daar dan ook naar kunnen kijken?

Ik denk dat de achterlicht unit (net als bij de F2) wat stroef op de 2 pennen zit. Iets meer power dus.
Succes.
 

Cordoba

Forumguru
Kun je met de achterklep open, misschien van binnen uit wat extra druk op de unit zetten? Met één hand aan de binnenkant naar buiten duwen, en met de andere hand op de buitenkant van de unit, zodat ie niet over straat 'vliegt' als ie los schiet.
 
Kun je met de achterklep open, misschien van binnen uit wat extra druk op de unit zetten? Met één hand aan de binnenkant naar buiten duwen, en met de andere hand op de buitenkant van de unit, zodat ie niet over straat 'vliegt' als ie los schiet.

De 'grap' is, dat je van binnenuit geen toegang hebt tot de achterlichten. Kan alleen van buitenaf. Ik zag zojuist een filmpje op YT van iemand die liet zien hoe dit bij de Yeti gaat. Die man moest ook flink wrikken. Probleem is, dat je geen plamuurmes kunt gebruiken tussen carrosserie en achterlichtglas. Dus moet iets anders verzinnen dat geen lakschade veroorzaakt.
 

Joske

Forumguru
en plastic removal tools? Kan je dat niet proberen? En neem een paar foto's tijdens het "proces", altijd nuttig in de toekomst :)
 

Der Einser

Forumguru
Klopt is hetzelfde als bij de Superb.
Ook op deze manier gedaan.
Lijkt dus bij meerdere Skoda's zo te zitten.
Appeltje eitje!
 
Zit bij Rapid ook zo idd, heb mijn lampjes van knipperlicht vervangen door silver vision lampjes zonder oranje gloed. Als je een zuignapje aan de buitenkant op het achterlicht plakt kun je ook wat meer kracht zetten, aan de pennetjes zit een bolletje waar je even over heen moet.
 
Zit bij Rapid ook zo idd, heb mijn lampjes van knipperlicht vervangen door silver vision lampjes zonder oranje gloed. Als je een zuignapje aan de buitenkant op het achterlicht plakt kun je ook wat meer kracht zetten, aan de pennetjes zit een bolletje waar je even over heen moet.

Da's een goeie tip. Heb ergens nog een oude Tomtom houder met zuignap.
 

CDK

Forumguru
het glas zit er scheef in? heb je daar een plaatje van @Piccolootje?
je kan het proberen, zuignap in het midden van het glas zetten en gedoseerd hard trekken, maar ik vrees dat er iets mis is met het binnenwerk...
 

CDK

Forumguru
als je het glas er uit haalt kan je checken of je het binnenwerk iets kan verplaatsen.
 
heb je het spiegelglas rechts gewoon niet anders afgesteld dan links? ... :lezen: :pieker: :lezen:

Bij achteruit parkeren draai ik de rechterspiegel iets naar beneden om de stoeprand te zien. Toen ik dat voor de eerste keer bij deze F3 deed viel me op, dat het spiegelglas er scheef opzit. De linker spiegel kan ik veel verder naar beneden verstellen, voordat hij het spiegelhuis raakt.
De dealer vond e.e.a. binnen de toleranties vallen. Ik zou echter juist aan de onderzijde meer 'speling' willen hebben. Dan vriest de boel minder snel vast in de winter.
 
Bovenaan Onderaan