achterklep openen

Ad928

Actief lid
Bij mijn Octavia uit 2013 kon ik de achterklep ontgrendelen met de ingebouwde schakelaar in de handgreep. De rest van de auto hoefde dan niet ontgrendeld te worden. In mijn nieuwe Octavia iV (nieuw op kenteken maar gebouwd in maart 2024) kan ik de achterklep alleen maar openen als ik eerst de deuren ontgrendeld heb. Dus ik kan niet de achterklep openen als de deuren nog op slot zitten. De schakelaar in de achterklep doet dan niks. Klopt dit? Kan het zo geprogrammeerd worden dat de achterklep toch als enige ontgrendeld wordt?

jesse_s93

Forumguru
@Ad928 er zit een sensor die bepaald of je dichtbij de achterklep staat. Als je niet dichtbij genoeg bent of iets het signaal van de sleutel stoort, zal de kofferklep niet opengaan. Daarbij er wel vanuitgaande dat je KESSY hebt, maar volgens mij is dat standaard voor de Octavia. Heb je al geprobeerd om de sleutel bij de achterklep te houden (en niet bijvoorbeeld in de broekzak) en dan de klep te openen.

Ik lees ook ergens anders dat je een trekhaak hebt laten plaatsen. Hiervoor moet de achterbumper eraf. Ik weet dat de sensor van de virtual pedal in de achterbumper zit. Is alles weer juist teruggeplaatst en ook gecodeerd?

Jessedew

Forumguru
Om de achterklep elektrisch te openen moet je binnen 2 meter van de auto staan en dan de knop ontgrendelen achterklep ingedrukt houden. (staat ook zo in de handleiding) dus check die gerust eens of je de juiste handelingen uitvoert. Je kan als het goed is ook de klep openen als je de sleutel in je zak hebt en je de handgreep indrukt. zou tenminste de klep van het slot moeten gaan. (net zoals bij de O3, althans doet de mijne wel iig)

Laatst bewerkt:

Ad928

Actief lid
Dat van die sleutel en van die handgreep dat kende ik natuurlijk al van mijn Octavia III. Maar bij deze Octavia iV werkt het toch net anders. Vaak geprobeerd met sleutel in de broekzak terwijl de auto nog op slot zat. Geen reactie als ik aan de handgreep zat van de achterklep. Alleen als de auto van het slot af was. Vandaag nog eens xx keer geprobeerd. Het werkt af en toe. Soms 4x de handgreep schakelaar bedienen. Soms 1 keer. Blijft vreemd

Bovenaan Onderaan