Achterbankhoezen O2: Wie heeft er ervaring mee?

Wilko

Senior Member
We hebben nog wel eens een hond op de achterbank (onze eigen hond gaat achterin de bench), en binnenkort komt er een mensenpuppy aan, dus dan gaat de achterbank waarschijnlijk nog meer te verduren krijgen. Ik weet dat er hoezen bestaan voor een deelbare achterbank, maar ik ken van andere auto's ook hoezen die echt niet blijven zitten. Mijn vraag is dan ook: Welke achterbankhoezen zijn geschikt voor een O2 combi en vooral, welke werken echt goed en welke niet?

djmshell

Senior Member
Hoi Wilko, ik gebruik zelf de hoezen van ed Hardy, Mischien niet je smaak maar de hoes voor de achterbank is egaal zwart. Dit is een universele hoes en deze past perfect om de achterbank van mijn faab. de stof is goed rekbaak zodat je hem mooi op spanning kan brengen en het een mooi egaal geheel wordt.

in het midden zitten 3 ritsen zodat je rits eigenlijk altijd op de plek zit waar je bankdeel zit. deze rits los trekken en je kunt probleemloos een bankdeel naar beneden doen.

een minpunt dit geld NIET voor het zitting gedeelte. maar goed ik rijd meer met de bank op dan met een compleet egale laadvloer.

Mocht je een nog meer willen weten hoor ik het wel

Wilko

Senior Member
@djmshell: Bedankt voor de info! Als we de achterbak als laadgedeelte gebruiken dan gaat de bench er waarchijnlijk ook helemaal uit, dus dat zal het probleem niet zijn. Heb je het idee dat het ook degelijk materiaal is, zoals dat het tegen een beetje krabben van een hond kan? Is het materiaal ook vloeistofdicht (moet denken aan morsen met drinkflesjes van klein kind e.d.)?

djmshell

Senior Member
Of het Hond bestendig is durf ik niet te zeggen. We hebben de hoezen gekocht vorig jaar aug toen we de auto net hadden en onze kleine meid van bijna 2 klimt en klauterd de auto in en uit. Het ziet er nog goed uit in mijn ogen.
dat
Hoes is niet vloeistof bestendig zover ik dat kan inschatten. Daarom ook geen drinken in de auto voor onze kleine meid :) Dat hebben we ze van begin af aan geleerd.

ik zal even kijken of ik een fototje ken maken
20120427_122130[1].jpg 20120427_122222[1].jpg

Wilko

Senior Member
Bedankt voor de foto's! Dat ziet er best goed uit, alleen ben ik nog niet ervan overtuigd dat het tegen de scherpe nageltjes bestand is. Misschien maar eens in een winkel van dichtbij gaan bekijken. Beide honden spelen graag in een vennetje of sloot, dus die komen regelmatig druipend terug bij de auto. Dat is al minder, maar soms stinkt datgene waar ze in gezommen hebben of in hebben liggen rollen ook nog eens flink. Dat heb ik liever niet in de bekleding zitten. :-)

redfoxert

Senior Member
Je kan beter een rubberen kofferbak mat halen met een hondenrek. Gooi je honden achterin, probleem van die natte beesten opgelost :) Onze Deense Dog verdwijnt ook altijd in de kofferbak van de O2 Combi. Voor de achterbank met kinderstoeltje haal ik een matje om beschadigingen van het stoeltje te voorkomen. Overigens mogen honden niet eens los in de auto in Nederland, just so you know...

Wilko

Senior Member
@redfoxert: Fijn dat je mee denkt, maar dat is niet het punt. Zoals je in mijn eerste bericht kunt lezen heb ik al een bench achterin voor onze eigen hond. Dit gaat om de achterbank schoon en droog proberen houden terwijl daar een *andere* (soms natte en vaak vieze) hond (van kennissen) en/of een klein kind op komt. Edit: Ik heb overigens al enkele malen door mensen horen beweren dat er een gordel of benchplicht voor honden in de auto is. Dat heb ik al enkele malen opgezocht, maar dat is pertinent *niet* waar. De hond kan enorme schade veroorzaken als hij als ongeleid projectiel door de auto vliegt bij een aanrijding (daarom zit onze hond altijd in de bench), en het is zeker verstandig om hem dus aan te lijnen, maar er bestaat *geen* plicht volgens de wet! Overigens gaat dit om een hond van kennissen, die onze hond nooit in haar bench zou dulden. Voor die paar keer dat ze een kort stukje (~2,5km binnen de bebouwde kom) met ons mee naar het bos gaat komt er geen andere bench. Een hoes op de achterbank is echter een relatief kleine investering die ik daarvoor wel wil doen.

Bovenaan Onderaan