@redfoxert: Fijn dat je mee denkt, maar dat is niet het punt. Zoals je in mijn eerste bericht kunt lezen heb ik al een bench achterin voor onze eigen hond. Dit gaat om de achterbank schoon en droog proberen houden terwijl daar een *andere* (soms natte en vaak vieze) hond (van kennissen) en/of een klein kind op komt. Edit: Ik heb overigens al enkele malen door mensen horen beweren dat er een gordel of benchplicht voor honden in de auto is. Dat heb ik al enkele malen opgezocht, maar dat is pertinent *niet* waar. De hond kan enorme schade veroorzaken als hij als ongeleid projectiel door de auto vliegt bij een aanrijding (daarom zit onze hond altijd in de bench), en het is zeker verstandig om hem dus aan te lijnen, maar er bestaat *geen* plicht volgens de wet! Overigens gaat dit om een hond van kennissen, die onze hond nooit in haar bench zou dulden. Voor die paar keer dat ze een kort stukje (~2,5km binnen de bebouwde kom) met ons mee naar het bos gaat komt er geen andere bench. Een hoes op de achterbank is echter een relatief kleine investering die ik daarvoor wel wil doen.