Ik ga binnenkort een Skoda Karoq Business Edition plus bestellen.
Ik heb lang gekeken naar de varioflex-stoelen.
Ik lees nu echter dat de ruimte op de 2e zitrij erg afneemt bij de varioflex-stoelen (op dit forum).
Klopt dit echt? en is hier iets over terug te vinden?
Misschien iemand die hier foto`s van heeft / ervaring hier mee heeft?
Heb zelf een Karoq en ik heb Varioflex en ben verbaast dat "men" het hier altijd zo goed weet, of denkt te weten, terwijl men over beiden niet beschikt, en de ervaring gebaseerd is op een showroombezoekje.
Hier een test van Karoq waar ook het varioflex systeem ruim aan bod komt:
https://www.carwow.co.uk/skoda/karoq
Over de beenruimte, ja die is minder dan in de Kodiaq, maar zoals in het filmpje is te zien kom je op de achterbank in de Karoq, ook met het Varioflex systeem, echt geen beenruimte tekort. Het wordt alleen wat krapper als men de stoelen naar voren schuift om zodoende extra ruimte te maken in de kofferbak voor een lastig stuk bagage dat met de gewone bank net niet had gepast maar dat dankzij het varioflex systeem wel een plekje kan vinden.
Je kan verschillende redenen hebben om wel of niet voor het Varioflex systeem te gaan, dat is gewoon persoonlijk, alles heeft voor en tegens. Om de beenruimte hoef je het zeker niet te laten, de beste leermeester is natuurlijk om het zelf te gaan ervaren. Wil je beenruimte, dan ga je voor de Kodiaq. Zelf oa het Varioflex systeem genomen vanwege de rolbare afdekhoes in de kofferbak, die vaste harde klep van het systeem van de vaste achterbank vond ik nu weer 10x niks.
Krijg bijna het idee dat het afgunst is omdat ze het niet hebben