Achterbank van Karoq

cpcvaneijk

Nieuw lid
Ik heb 3 tienerdochters en daarom wil ik variflex stoelen bestellen. Nu lees ik dat de beenruimte daardoor minder wordt.
Weet iemand hoe de middelste zitplaats is bij een "gewone" achterbank? Hopelijk is dit geen verhoogde harde zit.
Een foto zou handig zijn (bij de dealer hebben ze er nu geen staan...)
 

Japanese Power

Donateur
Als je 3 tienerdochters hebt zou ik een varioflex sowieso nooit overwegen. Ik heb zelf in de Karoq met varioflex gereden en gezeten: niet doen! Je krijgt er spijt van.

Wat betreft de zit in het midden, deze is minder breed, zit iets hoger en heeft geen zijdelingse steun. Google maar eens op Karoq varioflex afbeeldingen.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Van de middelse "stoel" van het Varioflex systeem moet je je ook niet al teveel van voorstellen...
Ander nadeel van de losse stoelen is de ca. 10cm lagere rugleuning t.o.v. de vaste achterbank.


Achterbank :

Skoda-Karoq-rear-seat-showcased-at-IAA-2017.jpg





Varioflex stoelen :

skoda-karoq-uk-review-9.jpg
 

Japanese Power

Donateur
Wel listig dat ze de voorstoelen op de foto van de varioflex naar voren hebben geschoven om zo meer beenruimte te simuleren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

BramBam

Forumguru
Mijn zoon van 1.80m zat al met zijn knieën in mijn rug (ben zelf maar 1.74) met Varioflex. Heb zelf een Karoq overwogen (is uiteindelijk een Kodiaq geworden). Wilde toen varioflex vanwege de leer/alcantara optie die alleen op varioflex mogelijk is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Controleer vooral ook of de middelste hoofdsteun voldoende ver omhoog kan.

Bij mijn Leon kan die veel minder omhoog dan de buitenste hoofdsteunen. Dat zou zijn ten behoeve van het zicht naar achteren via de binnenspiegel. Bullshit natuurlijk, als er iemand zit kan ik ook niet door zijn/haar hoofd heenkijken - er kan daar dus feitelijk alleen iemand zitten die niet langer is dan 1,60m of zo, anders komt de hoofdsteun niet hoog genoeg.
 

cpcvaneijk

Nieuw lid
Van die hoofdsteun weet ik: Als een hoofdsteun verder omhoog moet kunnen, moeten ook de stangen langer zijn. In geval van uitklapbare armsteun is er geen ruimte voor die evt langere stangen.

Als je een hogere hoofdsteun wil, kun je een losse hoofdsteun bestellen met langere stangen, maar die kan dan niet naar beneden. Live is all about making choices.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jrtt

Forumguru
Ik ben zelf 1.96 en heb geen varioflex. Achter mij kunnen mensen prima zitten.
Heb in de showroom in een Karoq gezeten met varioflex, dan blijft er erg weinig ruimte over. Mijn advies: zonder varioflex!
 
Ik ga binnenkort een Skoda Karoq Business Edition plus bestellen.
Ik heb lang gekeken naar de varioflex-stoelen.

Ik lees nu echter dat de ruimte op de 2e zitrij erg afneemt bij de varioflex-stoelen (op dit forum).
Klopt dit echt? en is hier iets over terug te vinden?
Misschien iemand die hier foto`s van heeft / ervaring hier mee heeft?
 

hemi24

Forumguru
Zoek maar een dealer die beide heeft staan; gaat echt ten koste van de beschikbare beenruimte voor de passagiers.
 
heb het zelf geconstateerd, dealer geloofde het eerst niet maar heeft bij 2 exemplaren in de showroom vergeleken en moest het toen toch toegeven. Weet niet meer hoeveel maar het scheelt behoorlijk
 

Beauri

Forumguru
Ik ga binnenkort een Skoda Karoq Business Edition plus bestellen.
Ik heb lang gekeken naar de varioflex-stoelen.

Ik lees nu echter dat de ruimte op de 2e zitrij erg afneemt bij de varioflex-stoelen (op dit forum).
Klopt dit echt? en is hier iets over terug te vinden?
Misschien iemand die hier foto`s van heeft / ervaring hier mee heeft?

Heb zelf een Karoq en ik heb Varioflex en ben verbaast dat "men" het hier altijd zo goed weet, of denkt te weten, terwijl men over beiden niet beschikt, en de ervaring gebaseerd is op een showroombezoekje.

Hier een test van Karoq waar ook het varioflex systeem ruim aan bod komt:

https://www.carwow.co.uk/skoda/karoq

Over de beenruimte, ja die is minder dan in de Kodiaq, maar zoals in het filmpje is te zien kom je op de achterbank in de Karoq, ook met het Varioflex systeem, echt geen beenruimte tekort. Het wordt alleen wat krapper als men de stoelen naar voren schuift om zodoende extra ruimte te maken in de kofferbak voor een lastig stuk bagage dat met de gewone bank net niet had gepast maar dat dankzij het varioflex systeem wel een plekje kan vinden.

Je kan verschillende redenen hebben om wel of niet voor het Varioflex systeem te gaan, dat is gewoon persoonlijk, alles heeft voor en tegens. Om de beenruimte hoef je het zeker niet te laten, de beste leermeester is natuurlijk om het zelf te gaan ervaren. Wil je beenruimte, dan ga je voor de Kodiaq. Zelf oa het Varioflex systeem genomen vanwege de rolbare afdekhoes in de kofferbak, die vaste harde klep van het systeem van de vaste achterbank vond ik nu weer 10x niks.

Krijg bijna het idee dat het afgunst is omdat ze het niet hebben:maakmegek:
 

De Stip

Forumguru
Ik had Varioflex graag willen hebben in mijn Karoq, maar helaas is het bij een Sportline Business niet mogelijk. Ik zou de door Varioflex ontstane extra kofferbak ruimte willen benutten en de beide stoelen zodanig inzetten om er een vierzitter van te maken, met extra ruimte rondom de achterpassagiers. Plus de afdekrol vind ik idealer, dan de vaste hoedenplank.

Maar goed, zoals bij meerderen reeds aangegeven, het blijft strikt persoonlijk :)
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Heb zelf een Karoq en ik heb Varioflex en ben verbaast dat "men" het hier altijd zo goed weet, of denkt te weten, terwijl men over beiden niet beschikt, en de ervaring gebaseerd is op een showroombezoekje.
Getsie zeg, wat een arrogante reactie weer van meneertje @Beauri.
Als je dat zo stoort aan mensen hier richt dan lekker je eigen @Beauri forum op...
Get a life.
 

Okki

Donateur
of denkt te weten, terwijl men over beiden niet beschikt, en de ervaring gebaseerd is op een showroombezoekje.

Hier een test van Karoq waar ook het varioflex systeem ruim aan bod komt:

Oh, dus iemand die iets proefondervindelijk in de showroom constateerde:

Ik ben zelf 1.96 en heb geen varioflex. Achter mij kunnen mensen prima zitten.
Heb in de showroom in een Karoq gezeten met varioflex, dan blijft er erg weinig ruimte ove

is niet geloofwaardig, maar een filmpje op Joetjoep wel?
 
Bovenaan Onderaan