Accupolen 5 minuten los = reset?

Antera

Donateur
ja de temperatuur sensor heeft meerder functies waaronder ook 1 voor het motormanagment. onjuiste weergave temperatuur is onjuiste inspuiting en ontstekingstijdstippen
 
Kijk hier kan ik wat mee. Antera bedankt. Moet nog twee dingen doen . De voorremmen vervangen en de achterklep opknappen.
maar dat laatste zou 600 euro kosten bij de spuiter.


Christie
 
Jaja het ia weer zo ver. Weer vier weken goed geweest en het is sinds vandaag weer mis .weer zagen. Om dol van te worden.inmiddels 650euro armer. Nog tips?

christie
 
Vandaag verder gezocht. Wat heb ik ontdekt! Bij starten smorgens niets aan de hand. Na een stukje gereden te hebben begint hij te zagen. Tussen de 1500 en 2000toeren. Als ik de olie vuldop er af draai is er geen reactie wat het toerental van de motor betreft. Wel als ik op de rem trap en deze even ingetrapt hou. Als ik hem in de verwarmde loods laat lopen loopt hij beter.
Na informeren kan het een kapotte pakking spruitstuk zijn.dat kan gebeurt zijn met vervangen gasklep. Dan heeft hij problemen met de te koude lucht en blijft hij zoeken was het verhaal.verder nog ideeën.


christie
 
Als er over kapotte pakking gesproken wordt om welke gaat het dan. Die van de in of uitlaat.
is die van de inlaat niet gewoon een ronde ring. En is dit een grote ingreep.
ze blijven er bij dat het een valse lucht probleem is.

christie
 
ga donderdag verder zoeken.
Heb in ieder geval nieuwe pakkingen besteld en weer een nieuwe sensor.
donderdag gaat hij weer aan de computer. bij volkswagen.
het is tenslotte een volkswagen motor

Christie
 
Vandaag het volgende geconstateerd en gerepareerd. Bij vervangen sensor bleek dat het thermostaat huis een heel klein beetje lekte op aan sluiting van motor. Volledige thermostaat huis vervangen. Ook de vier pakkingen van het spruitstuk waren niet goed meer en toonden verschijnselen van lekkage. Ook deze vervangen. Op nieuw ingeleerd en wat mij opvalt is dat hij heel anders op het gas reageerde. Bij gas geven en weer los laten zakt hij gelijk naar het juiste toerental. Alles uitgelezen en hij gaf geen storingen aan.
nu maar hopen dat hij goed is . Antera er is wel een sensor vervangen maar was vergeten welke.
Inmiddels weet ik het weer. die met de stuurbekrachtiging te maken heeft.

christie
 
Vrijdag naar zoon in wijchen(bij Nijmegen) gereden en vandaag weer terug. Motor loopt mooi. Is zuiniger geworden en doet wat hij moet doen.
Bij gas los laten gelijk terug naar juiste toerental. Mooi zoals hij nu rijd. Hopelijk blijft het zo.Heb ook de indruK dat hij beter remt. Maar dat kan verbeelding zijn. Dat dit zoveel invloed kan hebben.


Kachel werkt ook weer goed. Zo zie je maar ondanks de kosten . Uiteindelijk heb je voor dit geld geen nieuwe auto.


Christie
 
Motor blijft mooi lopen. Vandaag nog een keer aan de compuTer gehad maar gaf geen fout codes. Ben heel tevreden nu over de skoda.
ik kreeg een opmerking van go rij jij een euro schopper van vw. Kon er wel om lachen.
vindt het nog wel jammer dat er geen cruise controle op zit. Die met een bandje om de aandrijf as zou niet zo goed werken.
of toch wel?
Nog even een vraag . Is er een sticker die je op de auto kunt plakken die aangeeft dat je lid bent van het skoda forum.
christie
 
Bovenaan Onderaan