Accupolen 5 minuten los = reset?

klopt het dat als je de accupolen 5 min van de accu afhaalt de boel gereset wordt? En kan dit zonder meer.
1.6 uit 2001 octavia combi .



Christie:ahum:
 

Antera

Donateur
ligt eraan wast je wilt resetten? Maar dit kan zonder problemen mits de radio code ook aanwezig voor het geval dat
 
HiJ begint na een jaar goed gelopen te hebben weer te zagen stationair. Heb met remschijfreiniger gekeken of er lekkages zijn maar geen reactie.Heb gekeken of gasklep weer smerig is na een jaar nee dus. Ziet er schoon uit. Met bloemenspuit gecontroleerd of er doorslag op de bogiekabels is maar niets te zien. Ik vind dan ok vreemd dat het een jaar goed gaat met veel lange afstanden en korte en zo ineens het weer begint. Waar moet je nu nog zoeken.garage begon gelijk al gasklepvervangen zonder te kijken..

christie
 
Vandaag de gasklep laten controleren. Die is goed volgens garage. Overige geen skoda garage.
hij blijft zagen. Ook na opnieuw inleren.
Waar verder zoeken. Kan het nog de erg klep zijn en waar zit die.

christie
 
Dat is gebeurd heb ik geschreven. Maar bij navraag blijkt dat het niet gebeurd is.
hij is in de nulstand gezet zei de monteur.
Dit omdat ze er verder niet uitkomen.
wie heeft er nog een idee.

christie
 
Gisteren naar de Skoda garage geweest . volgens hen moet er wel een nieuwe gasklep op. hij kan zijn nulstand niet meer vinden omdat het regelelement stuk is.
schrok van de prijs.440 euro .
nu zag ik bij Winparts een staan voor 323.58 euro incl.
art nummer van de gasklep is 06A133062AB skoda nr
Wie is er bekent met dit bedrijf.
christie:ahum:
 

Antera

Donateur
GEwoon even op ebay zoeken. hoeft geen nieuwe te zijn. Staat er een foutcode in dan omtrend de gasklep dat ze dit geconstateerd hebben?
 
vandaag een nieuwe gasklep laten monteren.Een rib uit mijn lijf.
Hij loopt gelijk weer mooi.
Geen stotend rijgedrag meer en stationair ook weer goed.
Nu moet ik volgens de garage wel even wat kilometers voor de instelling maken.
Waarom is dit zo?

christie:yeah:
 

Chatslet

Forumguru
Dat is om het motormanagement in te laten leren zodat alles optimaal kan functioneren. Paar minuten stationair draaien en een kilometer of 10 rijden is voldoende.
 
morgen eens kijken. naar zwolle. dat moet voldoende zijn.
maar heb wel een vraag. Ik wil mijn ramen elektrisch bedienbaar maken. Op marktplaats staan setjes voor ongeveer 50 euro.
Heeft iemand hier ervaring mee.

christie:ahum:
 
terug van zwolle en het is weer mis. Om dol van te worden. Morgen maar weer naar de garage.
Hij rijd wel beter maar stationair nog schommelend in het begin. na een poosje gaat hij wel goed lopen.
Weer gekeken of er een lek is maar niets gevonden.
Wat mij wel opviel. het klepje in de lucht buis [oranje] van af de carterontluchting naar de grote luchtbuis moet deze los zitten of werkt hij alleen op het oranje rubbertje.

Christie
 
Probleem uiteindelijk opgelost. Oranje klepje niet het probleem maar door veel korte ritjes en niet op tijd olie verversen te veel smuch[weet niet of ik het goed schrijf]. De carterbuis tot aan het klepje zat er vol mee ook onder de vuldop van de olie.
Alles is schoon gemaakt en nu draait hij weer mooi. Dus ververs op tijd je olie. Zeker bij veel korte ritjes. Ik ga in het vervolg bij 10.000 verversen. Heb ook mijn oude gasklep gezien en die zag er niet best uit.

Christie:yeah:
 

Chatslet

Forumguru
Dat zijn ook tekenen van een lekke koppakking. Hou het in ieder geval goed in de gaten. Vaak zie je dan na verloop van tijd troep in de koelvloeistof of krijg je smudge in de olie.
 
koppakking is goed. koelvloeistof is roze dus normale kleur. olie is mooi zwart.
En tot nu toe loopt hij goed

Christie
 
Het is weer mis.bijna twee weken goed gelopen en hij zaagt weer. Heb de gasklep vervangen/ ingeleerd/alles schoon gemaakt/op lucht lekkage gecontroleerd .hij geeft geen storing aan.
het enige wat me opvalt is dat de temp meter er lang over doet om op 90 graden te komen .ongeveer 7 kilometer.
wie heeft er nog een tip. Ik weet niet meer wat ik nog meer moet doen.

christie
 
Motor is nu goed en blijft ook na een paar lange afstanden goed lopen. Wel temp sensor vervangen. Kan een slechte temp sensor er mee te maken gehad hebben dat hij na de nieuwe gasklep toch nog niet goed liep. Of heeft de computer tijd nodig gehad om zich in te stellen.

christie
 
Bovenaan Onderaan