Lekstroom kan alleen lopen als er spanning op staat, dus als je de kofferbak gewoon dicht hebt, loopt daar in elk geval geen lekstroom, zelfs niet al zou je de stekker in zout water stoppen (zout voor betere elektrische geleiding). Mogelijk dat de accu tegen het eind van zijn levensduur aanloopt hoe oud is de accu? (staat vaak op de accu zelf of op de accupolen)
Een accu die tegen het eind aanloopt kan zich gedragen als een accu met een kleinere capaciteit (door beschadigingen opgelopen tijdens het gebruik), bij laden merk je dan ook niet zoveel afwijking, alleen dat ie sneller vol is, en bij rijden/starten dat ie sneller leeg is. Alleen met een goede accutester kun je dat echt controleren, omdat die ook kijkt wat de accu doet onder zware belasting zoals bij het starten.
Het kan zijn dat het water in de kofferbak nog ergens anders in de kabelboom zit, en dat daar wel een lekstroom loopt. Ruitensproeier/wisser achter en de achterlichten lijkt me niet waarschijnlijk voor zo'n lekstroom, maar bijvoorbeeld een trekhaakaansluiting of de kabelboom van de brandstofpomp (in de tank onder de achterbank) lijken mij meer voor de hand te liggen.
(de brandstofpomp schakelt bijvoorbeeld in zodra je het bestuurdersportier open trekt, dus loopt niet over het contact).