ACC is vooral gewoon handig op de snelweg waar het adaptieve gedeelte mooi kan zorgen dat je net zo snel rijdt als je voorganger en niet bijv 0.5km/u harder dan je voorganger en je loopt te hannesen met je normale CC.
Ik ben groot voorstander van veel ondersteunende functies en ik vind lane assist heel fijn. Aanpassen van de snelheid op basis van verkeersborden werkt alleen te vaak niet goed en dat is mede omdat we in een land leven met teveel concessies en complicaties. In andere landen heb je gewoon vaste snelheden behalve wegwerkzaamheden en werkt het prima, maar ik hoef maar van Utrecht naar Den Haag over de A12 te rijden en je begrijpt dat het lastig is om het goed werkend te maken.
Standaard kom je dan borden: 70, 80, 100, 120 en 130 tegen en vaak nog samen ook als het weer eens tijdstip afhankelijk is. En zo lang is de rit Utrecht - Den Haag nu ook weer niet.
Dus die snelheidswijziging staat uit, maar er is niets tegen een waarschuwing op het display waarbij je zelf de keuze hebt om te reageren. Vooral handig als je wel per ongeluk de snelheidslimiet gemist hebt.