ACC op de fabia combi

Paul1990!

Nieuw lid
Ho! Een nieuwe skoda rijder hier.

Ik heb een vraag wbt acc. Het valt me op dat wanneer ik cruise control gebruik en te dicht op een andere auto kom, ik wel het teken op mijn dashboard te zien krijg dat dit gebeurd, maar de auto er niet op reageerd door bijvoorbeeld af te remmen. Naar mijn inziens heb ik wel adaptive cc. Iemand hier ook ervaring mee?

Laatst bewerkt:

Herperduin

Forumguru
Goedemorgen Paul,

In de titel geef je aan dat je het over park assist wil hebben maar je schrijft over Adaptice Cruise Control. Ik weet niet of de Fabia 3 al uitgerust is geweest met ACC maar dat zullen anderen vast en zeker wel weten. Edit: lees net ergens dat dit vanaf 2017 als optie te leveren was.
Btw: Welkom hier. Leuk als je jezelf ook even voorstelt met wellicht een mooie foto van je Fabia.

jesse_s93

Forumguru
Ik denk dat we het hier hebben over het tekentje van de front assist die aangeeft dat je te dicht op de voorganger zit. Dat zijn twee auto's met een pijl ertussen. Dat is puur een melding (signaal) dat je te dicht op je voorganger zit, deze zal enkel in noodgevallen remmen. ACC is wel mogelijk bij een Fabia III, maar komt niet veel voor.

Als je geen tweede hendel aan de linkerzijde van je stuur hebt, heb je geen ACC.

Paul1990!

Nieuw lid
bedankt! @Herperduin je hebt gelijk. Ik was eigenlijk met een andere vraag bezig, maar wilde het toch eerst hier over hebben. Daarom ben ik vergeten de titel aan te passen. Excuus.

Hier een foto van mijn skoda fabia combi IMG_2091.jpeg

1983jeroen

Forumguru
Het lijkt mij dat als je die melding krijgt je ook de radar wel hebt voor ACC,
Heb je aan de linkerkant wel een tweede hendel onder die van de richtingaanwijzer of bedien je de cruise control met knopjes op de hendel van de richtingaanwijzer zelf?

Paul1990!

Nieuw lid
Dag jeroen,

De ik heb alleen een hendel voor de richtingaanwijzer. Daar zitten ook de cruise control functies op

hemi24

Forumguru
F3 is voor zover ik weet niet geleverd met ACC (Edit: dus wel, ik zat ernaast…); wel was er de optie Front assist…

Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Naar mijn inziens heb ik wel adaptive cc.
Heeft de verkoper ermee geadverteerd? Zat net even snel rondje te zoeken, maar het overgrote deel waarbij geadverteerd staat dat het adaptieve cruise control is heeft dat helemaal niet.
Wanneer je het wel heb heb je dus dit tweede hendeltje

Schermafbeelding 2024-08-08 144916.jpg

Canon-Eye

Forumguru
Het aparte tweede hendeltje voor de cruise control is op zichzelf geen garantie dat er dan sprake is van een Adaptive Cruise Control.
Ik heb wel dat tweede hendeltje (en de aanduiding in de Maxidot van de tot op de km instelbare CC), maar gelukkig geen ACC.

1983jeroen

Forumguru
Oké, weer wat geleerd :)
Mijn vorige O3 had gewone CC en geen extra hendel en de huidige met ACC heeft wel die extra hendel.
Ging er daarom vanuit dat het op de Fabia ook zo is (wat ook zo lijkt te zijn)

im666

Nieuw lid
Op de Fabia 3 is wel ACC geleverd. Ik heb het er ook op ziiten. Werkt prima. Camera voor de ACC zit bij de regensensor boven de binnenspiegel.

Antera

Donateur
Op de Fabia 3 is wel ACC geleverd. Ik heb het er ook op ziiten. Werkt prima. Camera voor de ACC zit bij de regensensor boven de binnenspiegel.

Dit is nog steeds een zeer groot misverstand.

Radar zit altijd in de bumper en bij sommige merken in de grill en is voor front assist en/of ACC
Camera bij de spiegel is alleen voor Lane assist en/of grootlichtassistent en/of verkeerstekenherkenning

TDI_DSG

Senior Member
Wij hebben een geïmporteerde fabia 3 combi van 2017 met werkende acc en dus ook dat 2e hendeltje.

Bovenaan Onderaan