ACC op de fabia combi

Masrodont

Nieuw lid
In mijn Fabia zit ook zo'n radar in de grille en laatst reed ik achter iemand die linksaf sloeg een brug over. Ik wou er rechts bij langs rijden en reed niet op cruise control maar mijn auto ging ineens heel hard remmen ( zelfs ABS ) ik schrok me wezenloos.

Masrodont

Nieuw lid
De auto voor mij remde en ik liet dus ook het gas los maar mijn auto remde zelf en daar schrok ik toch wel van.

hemi24

Forumguru
Als je een dergelijke ingreep krijgt, zit je niet alleen té dicht op je voorganger, maar stuur je er dus ook niet voorbij.
Op z'n zachtst gezegd: je schat je eigen stuurkunsten waarschijnlijk hoger in dan de elektronica van de auto dit doet.

Maar misschien kunnen we weer terug naar het onderwerp: ACC op de Fabia?
Voorgaande heeft meer te maken met Front Assist dan met ACC.

EdK

Forumguru
Als je een dergelijke ingreep krijgt, zit je niet alleen té dicht op je voorganger, maar stuur je er dus ook niet voorbij.
Ja en nee Hemi !
De fab 3 van mij had ook af en toe van die remacties , en dat ondanks dat je er ruim genoeg omheen kon reageerde de radar gewoon.
Waarschijnlijk had hij wat ruimer ingesteld worden..
Doe de zelfde acties nu met de 4 en totaal geen ingreep.
Ja onlangs wel toen ik door een mede passagier werd afgeleid en voor me de boel begon te stoppen........ poeeee wat was ik blij met het systeem toen....

Bovenaan Onderaan