ACC / Adaptive Cruise Control schakelt uit bij tunnels

Level42

Forumguru
ACC werkt uitsluitend met radar. Dus GPS en zichtbaarheid hebben er niets mee te maken.

De enige keer dat ik meegemaakt heb dat ie uitging was met mist. Dat komt omdat de radar signalen dan te veel verspreid worden, niet door de zichtbaarheid want er wordt geen camera gebruikt.

Stalen wanden kunnen natuurlijk wel invloed hebben met radar. Maar de tunnels die ik hier rij in het westen van het land hebben dat denk ik niet.

Oeps oeps oeps......ik bedoelde NIET bij mist maar bij sneeuw !!!!

Mist lijkt me niet zo'n probleem voor radar....
 

Level42

Forumguru
Dan zal dat mijn probleem zijn. In regen en mist heb ik nooit problemen, alleen in tunnels. Skoda heeft bij mij per ongeluk een vliegtuigradar in mijn grille gemonteerd, uiteraard niet geschikt voor tunnels....
Misschien leuk om een lijstje met "probleem" en "probleemloze" tunnels te maken ?

Voor mij probleemloze tunnels:

Beneluxtunnel, Heinenoord tunnel, Maastunnel, Tunnel bij Dordrecht, de tunnel in het nieuwe stuk A4 bij Vlaardingen.

Ook deze drie in België heb ik al probleemloos gereden: Kennedy-, Liefkenshoek-, Waasland tunnels.
 

Olavio

Senior Member
Gisteravond weer een niet werkende FA en ACC, komende uit de Sijtwendetunnel, richting Leidschenveen. Op de oprit A4 richting Clausplein werkte alles weer.
 

Skodiaq

Forumguru
Vandaag weer door de Sijtwendetunnel en de Hubertustunnel naar Scheveningen gereden, en in alle vier de tunnels geen enkel probleem.
 

Nelissuh

Actief lid
In ieder geval bedankt voor alle reacties. Ik ben dus niet de enige met het probleem, maar niet iedereen heeft het.
 
Bovenaan Onderaan