ABT introduceert ECO tuning

VEEJAY

Forumguru
Deels onwaar/waar, want voor een paar honderd euro kan een DSG bak software wel aangepast worden qua schakelmomenten en dus ook indirect het verbruik.
 

Oli4

Actief lid
Deels onwaar/waar, want voor een paar honderd euro kan een DSG bak software wel aangepast worden qua schakelmomenten en dus ook indirect het verbruik.

Stel dat mechanische / electronische optimalisatie:
*) je verbruiksgemiddelde met 1(één) l/100km zou dalen;
*) je hiervoor éérst moet investeren: €900 (DSG:€350 +Chip:€550) / €1140 (DSG:€590 +Chip:€550) / of nòg beter: €1540 (DSG:€990 +Chip:€550); (Bron: JD-engineering)
=>... dan moet je wel héél milieubewust :471:zijn !
"ECO"-nomisch houdt bij mij dan op :crazy: (Of ben ìk nou Hollands-zuinig?)
 

VEEJAY

Forumguru
Tsja, het verschil tussen zuinigheid en zo nu en dan een dikke grijns wordt groter. (En als je een greenline least wegens 20% bijtelling nog meer dikke grijns)

De boekhouder zou het idd niet ECOnomisch noemen en afkeuren...
 

Race Eend

Forumguru
Dat is niet leuk voor je turbo als je zo gaat rijden, een beetje roeten mag wel bij een extreem project, maar dit is echt TE!
 

Tallguy

Forumguru
Ik begon dit draadje met de melding aanpassing versnellingsbak en met chiptuning. meer vermogen minder verbruik.
nu praten we over het gebruik van je rechter voet en wisselbokaal voor zuinig rijden ???
het draadje verwaterd nogal , we dwalen af. dit draadje was als info bedoelt en produkt vergelijking.

dan had dit draadje beter zuinig rijden kunnen heten
[MODERATORBREAK]
Laten we inderdaad proberen zoveel mogelijk ontopic te blijven mensen :xyxthumbs:

[/MODERATORBREAK]
 
Bovenaan Onderaan