Tachi
Actief lid
De titel zegt het al. Bij lage snelheden, bijvoorbeeld aan het eind bij het uitrollen, of bij het langzaam wegrijden, dan begint de ABS te ratelen. Je merkt het ook aan het rempedaal, je voelt de ratelingen en je kan de rem wat minder diep intrappen.
In eerste instantie dacht ik aan mijn remschijven en -blokken. Omdat ze nogal raar waren uitgesleten stonden ze toch op de nominatie om te worden vervangen. Aangezien de kans dat de schijven bij de APK afgekeurd zouden worden, en dat werden ze, heb ik de schijven en blokken laten vervangen. De buitenste helft van de schijf was nogal roestig.
De remschijven en -blokken zijn het niet, want het geratel is er nog steeds. Beetje googelen leverde het volgende op:
Omdat ik horendol wordt/werd van dat geratel heb ik maar de zekering van de ABS uit het zekeringskastje binnen losgetrokken. Dan maar een piep bij het starten en wegrijden en geen ABS.
In eerste instantie dacht ik aan mijn remschijven en -blokken. Omdat ze nogal raar waren uitgesleten stonden ze toch op de nominatie om te worden vervangen. Aangezien de kans dat de schijven bij de APK afgekeurd zouden worden, en dat werden ze, heb ik de schijven en blokken laten vervangen. De buitenste helft van de schijf was nogal roestig.
De remschijven en -blokken zijn het niet, want het geratel is er nog steeds. Beetje googelen leverde het volgende op:
- de sensoren bij de remmen kunnen defect zijn. Het is toch gewoon een magneet?
- de afstand tussen de ABS-ring en de sensor is te groot/klein. Valt dat in te stellen dan?
- corrosie bij de zekering(en) voor de abs-pomp boven de accu.
Omdat ik horendol wordt/werd van dat geratel heb ik maar de zekering van de ABS uit het zekeringskastje binnen losgetrokken. Dan maar een piep bij het starten en wegrijden en geen ABS.