ABS lampje brandt maar auto heeft GEEN abs ??

Wat er niet zit kan ook geen signaal geven, dat verklaart alles! :deuk:
Maar wat serieuzer: ik weet t ook niet meer. De ECU verwacht communicatie van de ABS module, maar krijgt die niet. Als er geen ABS module is, dan zijn er 2 mogelijke verklaringen: de ABS module is verwijderd of de ECU is verkeerd geprogrammeerd (geraakt). Als je dit wilt oplossen, ben ik bang dat je toch een dealer een bezoekje zult moeten brengen.
Nou ik heb het opgegeven en de auto staat te koop met de storing .. de volgende eigenaar maar er weer tijd instoppen ik heb bij de advertentie het er wel bij gezet dat ie een abs storing heeft .. ik dank jullie allen voor mee nadenken ..
 

Cordoba

Forumguru
Misschien eens checken of de rembekrachtigingspomp stroom krijgt (en massa heeft) en of deze inderdaad loopt als er spanning over staat.
 
Klopt . De auto heeft gewoon ouderwets een rembekrachtger via vacuüm . Alleen de stuurbekrachting is volgens mij elektronische deze zit links achter de bumper en binnen scherm zitten . Voor de rest het deze auto geen ABS . Remblokken slijtage indicators . Geen ABS module . Dus ik denk zelf dat het in de ecu zit ..
 

VAG-man

Forumguru
Je haalt mij de woorden uit de mond @Ronnie.
Heb net het hele topic doorgelezen en jou opmerking kwam ik nog niet tegen.

Als je op de rem trapt doen de remlichten het wel? Kapotte remlichtschakelaar kan ook gekke meldingen geven op je dashboard.
 
Nou heel raar maar ik heb dus een skoda die zich zelf repareerd . Moest de auto ff uit de garage halen en zag tot me verbazing dat het ABS Lampje weer uit is en bleef .. ???. dus probleem is weer opgelost ..
 

Tees

Donateur
Die Skoda is héél veel geld waard, denk dat er velen hier er wel zo een willen hebben.
Maar zonder gekkigheid, fijn dat t weg is, hopelijk blijft t zo (voor de koper in dit geval).
 

Cordoba

Forumguru
Mijn ervaring is dat je na het verhelpen van de storing vaak een stukje moet rijden voor het lampje uitgaat (bij de volgende start), dus mogelijk dat dit hier aan de hand is geweest. Andere mogelijkheid is een slecht contact, dat dan ineens wel even goed is.
 

Tees

Donateur
Nah, te klein voor mij. Maar je mag wel even tegen mijn Faab komen fluisteren als dat hetzelfde effect heeft ;)
 
Bovenaan Onderaan