Aanschaf vcds vragen, advies en twijfels

Stinger

Actief lid
Ik heb advies nodig voor het aanschaffen van een originele vcds kabel. Er zijn twee opties waar ik kan kiezen.

Optie 1. Afnemen van Ross Tech zelf voor $349 us dollar ex. verzendkosten. Om gerekend €262,-. Met 1 jaar garantie.

Optie 2. Afnemen van http://pci-tuning.de. Kosten €399,- ex verzendkosten. Met 5 jaar garantie met "luxe" opberg koffer.

Er zit wel een prijs verschil van €137,- tussen deze leveranciers. Is het ook eigenlijk waard deze prijs verschil? Hoe zit het met de taal gebonden vcds? Kan ik met een duitse vcds kabel ook de meest recente en of beta vag com engelse taal versie gebruiken? Immers deze duitse vcds heeft 5 jaar garantie vergeleken met de 1 jaar garantie van Ross Tech zelf. Heeft iemand toevallig ervaring mee? Voordat ik een vcds kabel om zeep helpt. Extra kosten zoals verzendkosten en etc hou ik voor het gemak weg.
 

andrehj

Forumguru
Ik heb ooit gekozen voor optie 1. Helaas kwam daar van de Douane nog wel even een BTW factuur + nog wat administratiekosten bij. Volgens mij moest ik iets van 60 euro of zo bijbetalen. Maar dan in totaal nog steeds veel goedkoper dan jouw optie 2.
Over de garantie zou ik mij niet zo druk maken, volgens mij heeft Ross-Tech (ook buiten de garantie) een uitstekende regeling om een defecte kabel om te ruilen. Verder heb ik nog nooit op de diverse fora ook maar iemand gehoord die een kapotte VCDS kabel had.
Qua taal is er wel een punt: ik heb dus een US kabel, en zit dan vast aan Engels. Maar dat vind ik geen probleem.
 

EdK

Forumguru
nederlandse kabel die ik zelf heb moet ik draaien met nederlandse software
Had ik van te voren geweten dat de vertaling niet volledig is en dat delen nog gewoon engels zijn had ik voor de
kabel gegaan uit de USA van meneer rosstech himself.

Dus kies voor de engelse versie zit je met software gewoon dichts bij het vuur
 

Michelv.

Forumguru
Voor die Duitse zijn de verzendkosten een paar tientjes en voor de Amerikaanse moet je op ruim 150 rekenen, viel mij vorig jaar af de kosten uit Amerika.
Had gehoord dat de douane kosten ed alleen over de kabel zou gaan(software moet je tenslotte downloaden bij Rosstech) en dat er een deel van het totale bedrag op de rekening zou staan(alleen de kabel), dus lagere invoer ed, maar bij mij stond de volledige prijs op de rekening die bij het pakketje zat dus over het volledige bedrag alles betaald(invoer, BTW ed)
 

ertromp

Forumguru
Bij bestellen vanuit Amerika (ik doe het nog wel eens voor onderdelen voor m'n Mercedes) komen nog Douane kosten erbij zoals aangegeven. Ik verwacht een bedrag zoals Andrejh aangeeft. Wat nog wel eens wil lukken is dat het factuurbedrag lager gemaakt wordt of dat er op de verpakking "warrenty Parts" gezet wordt dan zullen er geen douanekosten berekend worden.
Ik zou gaan voor de Amerikaanse kabel gezien de kosten. De software is toch te downloaden.
 

Stinger

Actief lid
Op de "zuster eu forum" las ik een het topic over het aanschaffen van een vcds kabel. Maw ik zie de bomen niet meer door het bos. Zeker over de taal gebonden vcds kabel. De ene zegt het kan wel en andere weer niet icm de engelse vag com. Het is niet echt eenduidig. Voor de eventuele extra kosten ben ik op de hoogte. Dat is niet echter van toepassing voor mij. Die 5 jaar garantie en het opberg koffertje is best verleidelijk. Alles waar elektronica zit kan defect raken. Wat is wijsheid.
 

Michelv.

Forumguru
Oppassen met de juiste taal, geen buitenlandse kabel en dan de nederlandse software gebruiken, hier wordt overal voor gewaarschuwt. En zoveel electronica zit er niet in de kabel en de service van Rosstech is volgens mij goed.
 

ertromp

Forumguru
Dat is m.i. gewoon een kloon kabel en dan nog veel te duur ook. Op EBay kom je dit soort kabels voor rond de 20 euro's tegen
 

Joske

Forumguru
Inderdaad :)
Want dat impliceert automatisch dat de kabel (als ie al goed werkt) enkel en alleen met de sofwareversie werkt die op de CD bijgeleverd wordt. Doe je nadien een update van je software (via internet/ RossTech) ben je gesjareld met je kabel en zal die niet meer werken.
 

EdK

Forumguru
VCDS 12.10 HEX CAN USB Interface (VAG-COM)

Geschikt voor alle VAG modellen t/m bouwjaar 2013.

Wat wordt er geleverd- 1x VCDS 12.10 HEX CAN USB Interface (VAG-COM)
- 1x CD (Software VCDS 12.10)

Let op: dit product is een kloon.


Specificaties ff goed lezen en zie je dat ze zelf al aangeven dat het een kloon is !!
Dus alleen werken met deze cd en nooit een rostech update pakken want dan heb je wat oudkoper en plastic over !
 

Wesly

Senior Member
Wat is het advies over deze kabel en is vcds 12.10 geschikt voor de nieuwe Octavia III ?
 

EdK

Forumguru
Of hij alle functies ondersteund bij de Oct 3 ? tsja is geen zinnig antwoord te geven
Daar kom je achter zodra je hem er aan hebt hangen.
Maar ik had een 3/4 a 1 jaar na uitkomen van de yeti een cloon toendertijd aangeschaft en kon zeker niet alles benaderen.
Na aanschaf van een orginele kabel en met de mogelijkheid naderhand te kunnen updaten kan ik nu meer instellingen doen met mijn kabel dan dat clone ding.
En zoals gezegd, updaten van die clone is er gewoon niet bij.Wat je koopt is wat je krijgt en verder noppes
Dus ook geen officiele ondersteuning, en daar is de prijs dan ook naar en deze is al vrij aan de prijs
 

Wesly

Senior Member
Of hij alle functies ondersteund bij de Oct 3 ? tsja is geen zinnig antwoord te geven
Daar kom je achter zodra je hem er aan hebt hangen.
Maar ik had een 3/4 a 1 jaar na uitkomen van de yeti een cloon toendertijd aangeschaft en kon zeker niet alles benaderen.
Na aanschaf van een orginele kabel en met de mogelijkheid naderhand te kunnen updaten kan ik nu meer instellingen doen met mijn kabel dan dat clone ding.
En zoals gezegd, updaten van die clone is er gewoon niet bij.Wat je koopt is wat je krijgt en verder noppes
Dus ook geen officiele ondersteuning, en daar is de prijs dan ook naar en deze is al vrij aan de prijs
Thanks !
 

ertromp

Forumguru
Zou moeten werken op de O3:

Van de Ross Tech website:

Beta 12.10 includes the following and improvements:
  • Totally revised and optimized ODX/ASAM Data. Includes support for latest modules in the most recent cars. Despite including support for many new modules, we've managed to cut the number of .ROD files by about half.
  • Support for MQB / Mk.7 Gateways. VW did some rather new and "interesting" things in these:
 

EdK

Forumguru
Zou moeten werken op de O3:

Van de Ross Tech website:

Beta 12.10 includes the following and improvements:
  • Totally revised and optimized ODX/ASAM Data. Includes support for latest modules in the most recent cars. Despite including support for many new modules, we've managed to cut the number of .ROD files by about half.
  • Support for MQB / Mk.7 Gateways. VW did some rather new and "interesting" things in these:

Jij garandeert dat ook voor de clone ?
 
Bovenaan Onderaan