Aanschaf nieuwe aftermarket radio

sunnyboy

Senior Member
De knoop doorgehakt vwb. de radio.
De Pioneer DEH-P70BT met bluetooth voorziening. Geen draden e.d. en alles in een. Plaatje een beetje moeten verkleinen, ik hoop dat het model goed overkomt zo. Volgende week komt'ie binnen.
Garage bouwt hem in. Moet nog een frame regelen. Heb ik dus zelf geen omkijken naar.
Ik laat nog wel weten hoe onze ervaringen hiermee zijn.
 

Bijlagen

  • 3859-pioneer.jpg
    3859-pioneer.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 25

higgy

Forumguru
Hoezo frame? Is toch gewoon DIN en zou dus moeten passen?
Doe tzt. es een fotootje als ie ingebouwd is!
(Ik vind het ook wel een interessante radio...)
 

sunnyboy

Senior Member
Volgens de dealer moet er een ander omlijsting om.
Ik noem het gemakshalve maar frame.
Maar misschien niet de goede benaming.
Foto's volgen.
Ik kan trouwens ook een andere antenne laten plaatsen.
Een zgn. "haaievin" vindt ik zelf mooier en dan in de carrosseriekleur gespoten. Ik moet alleen nog informeren of de technische specificaties voor ontvangst e.d. goed zijn.
Zou eigenlijk moeten, maar ik heb geleerd dat je altijd moet vragen ipv "aannemen dat...".
De eerste foto's probeer ik vandaag te plaatsen.
 

sunnyboy

Senior Member
Ik heb een interieurfoto geplaatst in de fotogallerij waarin heet standaard frame zit. Dus boven een afdekplaatje en onder een aflegvakje. Ik denk dat de dealer voor boven een passende omlijsting besteld voor de Pioneer.
Uiteraard plaats ik een foto na montage.
 

higgy

Forumguru
Sunnyboy, als de bliksem terug naar je dealer! Je hebt nog de OUDE omlijsting om je vakje, dinruimte en luchtknoppen heen. Daar wordt de Octavia soms nog mee afgeleverd, V-Car bijvoorbeeld vervangt deze meteen door de nieuwe omlijsting.
 

sunnyboy

Senior Member
"Oude omlijsting" ??? /forum/images/graemlins/frown.gif /forum/images/graemlins/frown.gif /forum/images/graemlins/confused.gif
Wat moet ik dan "als de bliksem" gaan vragen?
Ik kon in vergelijking met het het interieur van Nomad geen verschil in omlijsting vinden anders dan dat hij een "af-fabriek" audio heeft.
Hoe ziet het er dan uit bij bijvoorbeeld V-Car? /forum/images/graemlins/confused.gif
Lijkt mij een goede dealer die V-Car als ik het een beetje gevolgd heb allemaal.
Ik voel mij hier niet prettig bij.
Auto was ook al in februari besteld!
Laat ik mijn dealer contact opnemen met.. V-Car?
Artikel- bestelnummer bij Skoda is dat bekend?
Mijn dealer moet het maar netjes oplossen, maar ik weet zeker dat dat zal gebeuren, daar kent hij mij ondertussen wel genoeg voor.
 

higgy

Forumguru
Zal straks even mijn losse nieuwe front fotograferen (zit er bij mij niet in vanwege die dubbele din die ik heb gekocht). Voordat je de vraag stelt: nee, die van mij verkoop ik niet, als m'n navigatiegezeim zo aanhoudt komt er een 1 din naviset in en heb ik m'n omlijsting nog nodig. Ik regel maandag wel even het typenummer van de nieuwe omlijsting voor je.
 

sunnyboy

Senior Member
@higgy, bedankt alvast. /forum/images/graemlins/smile.gif
Ik zal maandag ook even mijn dealer het vuur aan de schenen leggen. Ik ontdekte aan de rechterkant van de omlijsting thv de dubbele din een tweetal beschadigingen die mogelijk veroorzaakt zijn door een scherp voorwerp. Waarschijnlijk is de omlijsting eraf geweest om wat voor reden dan ook.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Sunnyboy, als de bliksem terug naar je dealer! Je hebt nog de OUDE omlijsting om je vakje, dinruimte en luchtknoppen heen.

[/ QUOTE ]


Waar vind ik een foto van de nieuwe omlijsting? Dit lijkt namelijk ook verdacht veel op de versie die ik in mijn auto heb zitten, die deze week wordt uitgeleverd.

EDIT:

Is het zoiets?

Bild019.jpg
 

higgy

Forumguru
Yep, da's de nieuwe omlijsting. Het binnenwerk is logischerwijs een ander geval hier.
 

sunnyboy

Senior Member
Vanmorgen mailtje van de dealer gekregen.
Hadden inderdaad geprobeerd de (oude) omlijsting eraf te halen. Reden werd niet gegeven. De Pioneer radio met BT is binnen.
Nu alleen de nieuwe omlijsting nog. Dat wordt volgende week.
De microfoon laat ik ter hoogte van de binnenverlichting monteren. Had ik bij de BMW ook en werkte perfect. Als je de microfoon bij de A-stijl laat plaatsen heb je meer last van windgeruis.
Ik heb gelijk een andere antenne besteld.
Een zgn. "haaievin" zal ik maar zeggen. In kleur gespoten en met ontvangst voor radio als ook voor de telefoon. Kan zelfs ook nog voor navigatie.
 

Karstieman

Forumguru
't is een mooie radio zeg ! Waar heb je'm besteld ?
Ik denk er toch ook over om deze radio te kopen, want hij krijgt goede beoordelingen. Jammer dat hij nog een beetje duur is /forum/images/graemlins/smile.gif
 

sunnyboy

Senior Member
De dealer zei voor de antenne zelf ongeveer 85 euro, ongespoten. In kleur gespoten komt er nog wel wat bij.
Ik heb gewoon gezegd dat ik het netjes in orde gemaakt wil hebben en dat hij mij geen vel over de oren moet trekken.
Dus.. je hoort en ziet het wel als alles erop en eraan zit. /forum/images/graemlins/wink.gif
 

sunnyboy

Senior Member
@Karstieman.
Ik heb'em bij de Skoda dealer besteld.
Monteert hem ook erin met aangepaste antenne in kleur gespoten. De radio met Bt is niet duurder dan de standaard af-fabriek radio. Voor prijzen kan je kijken op www.kieskeurig.nl. en dan radio mp3 of zoiets, type ingeven en je ziet een aantal leveranciers met hun prijzen.
Ik heb een zeeeer keurige prijs mag ik wel zeggen. /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Karstieman

Forumguru
@Sunnyboy: Ik denk toch ook dat ik me deze radio ga aanschaffen. Voor 50 euro meer dan de Pioneer die ik eigenlijk wilde heb ik dan ook een BT-carkit erbij (en geen kabel rompslomp).
Weet jij hoe lang het kabeltje is van het microfoontje ?
Ik zou hem namelijk graag bij de achteruitkijkspiegel willen hebben, maar is de kabel hiervoor langgenoeg ?
Op de site van Pioneer staan namelijk geen speccs over de kabellengte /forum/images/graemlins/smile.gif
 

sunnyboy

Senior Member
Ik ga er vanuit dat het kabeltje lang genoeg is.
En laat het microfoontje naast de binnenverlichting plaatsen. Bij mijn BMW zat de radio op ongeveer dezelfde hoogte in het dashboard en dat gaf ook geen problemen.
Je hebt helemaal gelijk als het prijsverschil maar 50 euro is. Je kan tot maximaal 5 GSM's aansluiten en een "guest". Kijk even op de .pdf file of jou (jullie) telefoon (-s) erbij staat (staan).Bovendien kan je er ook nog een i-Pod op aansluiten. /forum/images/graemlins/smile.gif
Weet iemand misschien een free download programma voor het branden van mp3 cd's? Kan zelf namelijk alleen maar cd's branden. /forum/images/graemlins/crazy.gif
 

Karstieman

Forumguru
@sunny: Mp3 cd's branden is hetzelfde als een gewonen data CD branden.
Gewoon kiezen voor het branden van een dataCD en daar dan je mp3's opzetten.
 
Bovenaan Onderaan