Aanmelden Skoda Connect in de wagen lukt niet

Hallo allen,

ik heb sinds gisteren mijn nieuwe Skoda Octavia 1.0 tsi dsg.
Ik heb online mij geregistreerd, account aangemaakt, VIN ingevuld, alle gegeven ingevuld, … etc. Om de wagen te activeren moest ik “met 2 sleutels naar de wagen gaan en daar verdere instructies volgen”.
uiteraard had ik al meer opgezocht, filmpjes bekeken, etc om te zien hoe het verder moest.
Maar 1x als ik me wil aanmelden in we wagen, krijg ik een melding dat instellingen niet geladen konden worden. Vergeet ik iets ? ik heb geprobeerd via Nieuwe hoofdgebruiken aanmaken, gewoon aanmelden, registreren, nieuwe account, wagen verwijderd en weer toevoegen online, via Wifi, via de e-sim, …
Helaas lukt het niet. Hopelijk kunnen jullie helpen !

535A2A6A-9090-4DA4-8A16-6F71E9D06135.jpeg
 

DaveW

Forumguru
Mijn Columbus is vorige week geüpdate in de garage, en nadien moest ik opnieuw inloggen, met - initieel - hetzelfde bericht, terwijl ik zeker was dat email en paswoord correct was.
Na enkele pogingen op verschillende tijdstippen werkte het. Het grootste verschil was dat toen het wel werkte, de motor aanstond, en de keren daarvoor niet (dus niet gewoon contact aan, maar ook gestart).
Daarnaast is het ook mogelijk dat de 4G ontvanst op de plaats waar je staat (bvb als dat in je garage zou zijn) niet optimaal is, dus zorgen dat je buiten staat waar je normaal goed bereik zou verwachten.

Verder: kun je met je gegevens inloggen op MySkoda (de app op je smartphone) en je auto al zien?
 
De wagen was gestart, dat is zeker niet de oplossing. Wagen staat ook gewoon buiten, en de ontvangst is goed. Ook via Wifi hetzelfde probleem.
Voor de rest kan ik gewoon inloggen online en in de app, ik zie mijn wagen ook staan, maar er staat dan de melding dat hij nog niet geactiveerd is, en dat ik met de 2 sleutels naar de wagen moet... Maar daar lukt het dus niet.
 

Patron

Senior Member
Belangrijkste vraag is of de dealer de auto heeft vrijgegeven in het Skoda systeem en wanneer.
Er kan een aantal dagen overheen gaan en dan kun jij hem niet aan jezelf koppelen.
Als de dealer het gedaan heeft, dan moet iemand in Tjechie nog een keer hetzelfde doen.
 
Ja hij zei wel dat de wagen vrijgegeven was. De verkoper heeft het eerst ook met mij samen geprobeerd, maar het lukte niet. Ik heb binnenkort een afspraak indien het probleem zich blijft voordoen.
 

Snoete

Lid
Heb exact hetzelfde gehad begin dit jaar. Alles super voorbereid, bij het ophalen van de auto de inloggegevens meerdere malen invullen en geen aanmelden als hoofdgebruiker. Gewoon even laten rusten en bij voorkeur thuis via wifi nog een paar keer proberen, dan lukt het op een gegeven moment opeens wel. Waar het aan ligt geen idee...

Nadat ik mij kon aanmelden als hoofdgebruiker heeft het ook nog een paar dagen geduurd voordat mijn menu instellingen automatisch werden geladen bij het starten van de auto. Kortom geduld hebben.
 
Heb je wel op beide sleutels kort na elkaar op ontgrendelen gedrukt, ging bij mij namelijk de eerste keer ook niet helemaal lekker.
Uiteindelijk wel binnen 10 minuten gelukt
 

Miggel

Lid
Bij mij soortgelijke problemen. Ik kan me niet als hoofdgebruiker activeren, waardoor de auto iedere keer instellingen vergeten is bij opnieuw starten van de auto. Blijkt bij mij een fout te zijn, waarvoor auto al twee dagen bij dealer gestaan heeft zonder oplossing. Over anderhalve week gaat auto weer een dag heen om drie software aanpassingen te doen, om de hoop dat dat e.e.a. oplost. Hopelijk is het voor jou sneller opgelost @sc00pje .
 
Oei…
Hopelijk is het hier idd sneller opgelost ! Heb ook met Skoda zelf en Dieteren (importeur België) contact opgenomen. Zien wa ze zeggen…
 
Ik heb gisteren ook geprobeerd mijn auto te koppelen en daarmee hoofdgebruiker te worden. Ondanks driedubbele check van gebruikersnaam en wachtwoord lukte het mij ook niet om in te loggen. Ik probeer het straks nog eens met draaiende motor.
 

DaveW

Forumguru
ik denk dat we het er eens over kunnen zijn dat heel het online gebeuren bij Skoda een zeer frustrerende aangelegenheid is. Ze maken echter gebruik van de VW backend servers, als ik me niet vergis. Zou het bij VW dan een gelijkaardig verhaal zijn?
 
Klopt wel denk ik.
Ik krijg net de melding dat er een software-update beschikbaar is. Hopelijk met een bugfix :)
 

LucasH

Nieuw lid
Bij mij blijft hij nu al 4x fout gaan. Verschillende plekken en met draaiende motor.

sinds vrijdag middag(gisteren dus, ik zie in mijn app waar ik geparkeerd heb). Is die uitgelogd.

gisteren is ook de update gedraaid, ja uitzetten is het mis...

(auto is Kodiaq, nieuwste model)
 
Zowel gisteren als vandaag heb ik een paar keer geprobeerd in te loggen. Met en zonder draaiende motor en op twee locaties. Het is mij nog niet gelukt. Ik zie ook geen updates en als ik daar naar ga zoeken dan blijft het systeem enkele minuten zoeken zonder iets te vinden. Wel een slecht verhaal dit.
 
Bovenaan Onderaan