Aanmelden Skoda Connect in de wagen lukt niet

Heb je wel internetverbinding?
Kan je makkelijk zien door te kijken of je internet radio werkt...

Zo niet, zou je de zekering 19 er een keer uit kunnen halen, hiermee doe je een reset.

Heeft bij mij geholpen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210502-221356_Drive.jpg
    Screenshot_20210502-221356_Drive.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 83

jongetje

Forumguru
Heb jij dat werkend dat internet radio in de auto? Die blijft bij mij minutenlang op "even wachten" staan en gebruik dat daarom niet (heb dus ook geen idee wat je ermee kunt).

Mijn auto gaat trouwens volgende week even langs de garage voor alle verstoringen.
 
Ik had een week van te voren van de dealer de gegevens voor Skoda Connect doorgekregen. Hiermee geregistreerd met de app en de auto werd in de uitvoering getoond met de melding dat hij nog gekoppeld moest worden met de sleutels.

Ik ben ruim een dag bezig geweest met proberen, zag exact dezelfde melding voorbij komen als eerder getoond is.
(Gedurende al mijn pogingen was er altijd Internet verbinding aanwezig, software updates kwamen binnen over de E-sim. Ook via hotspot van mijn telefoon geprobeerd)

Nog voor het moment dat je uberhaupt de 2 sleutels moet linken onder je hoofdbestuurder account. ineens zag ik welkom verschijnen. Dit was exact 1 dag nadat ik de sleutels in ontvangst had genomen. Mijn vermoeden is dat het in dit geval echt gewoon even duurt voordat de auto bij Skoda "overgezet is van eigenaar" van Dealer naar eigenaar.
Tot die tijd is er een mismatch want ben je nog niet "bekend als eigenaar" .
 
Ik heb het vandaag nog een paar keer geprobeerd maar helaas nog niet gelukt. Dank voor jullie tips. Het lijkt er inderdaad op dat mijn auto helemaal geen internet verbinding heeft. Internet radio werkt niet en ik zag gister, voor het eerst, een foutmelding dat er geen verbinding is.

Daarna geprobeerd via de hotspot van mijn telefoon maar dat veranderd niks. Zowel registreren als aanmelden (welke van de 2 moet ik eigenlijk hebben?) lukt niet. Ook zie ik geen updates. Ik heb overigens helemaal geen Skoda Connect gegevens ontvangen bij de levering van de auto. Ik heb zelf een account aangemaakt en dat gekoppeld aan mijn VIN nummer.

Ik heb ook nog even gekeken naar de zekeringen om de zekering voor internet services te verwijderen. Mijn zekeringkastje heeft wel een hele andere indeling dan hier gedeeld in dit topic. Misschien verschilt dat per uitvoering. Ik moet dus even op zoek naar de juiste zekering voor mijn auto.

Mijn lokale dealer Wittebrug in Noordwijk krijg ik niet te pakken, daar staan blijkbaar op elk willekeurig moment van de dag vier mensen in de telefonische wachtrij, lijkt Ziggo wel :tongue:. We komen er vast wel maar dat het allemaal niet echt lekker werkt moge duidelijk zijn :)
 
@bechrissed je moet de optie aanmelden gebruiken aangezien je aangeeft dat je al een account gemaakt(geregistreerd) hebt met behulp van je VIN.
Is het bijvoorbeeld al wel gelukt om in de Skoda Connect app aan te melden met je account gegevens?
 
@Remmie81 dat leek mij ook, dat ik moest aanmelden maar doordat het niet wil lukken ga je twijfelen. In de app kan ik wel inloggen en staat ook mijn auto vermeld. Ik kom dan echter niet verder dan het scherm om de activering te voltooien (zie bijlage). Dat laatste lukt dus niet omdat het aanmelden vanuit het infotainment systeem niet werkt.
 

Bijlagen

  • IMG_26A254559455-1.jpeg
    IMG_26A254559455-1.jpeg
    677,8 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
@bechrissed je zou een email kunnen dichten naar Skoda om te controleren of de auto idd gekoppeld staat aan jouw account in hun systeem. Ik verwacht dat zij ook de status van je e-sim kunnen controleren.
 
@bechrissed , ik had ook via Twitter contact opgenomen met Skoda NL (zelfs als Belg) , en misschien hebben ze achterliggend toch wat veranderd voor me waardoor het wel lukte na 2 dagen. Misschien ook nog een poging waard ?
Ps: Het is idd “aanmelden”. En ja je moet zelf je VIN koppelen aan je account, maar dat heb je dus al gedaan. Succes !
 
Geduld blijft een schone zaak. Zowel hier als op briskoda.net zag ik dat het bij veel Octavia kopers pas na enkele dagen tot twee weken werkt. Ik heb een paar dagen niet meer geprobeerd aan te melden totdat ik vandaag ineens een melding kreeg dat er een systeemupdate beschikbaar was.

De systeemupdate heb ik aanvankelijk overgeslagen om het aanmelden te testen. Dat werkte in één keer en ook de procedure om hoofdgebruiker te worden slaagde direct. Daarna de systeemupdate uitgevoerd en ik ben helemaal good to go. Morgen mooi ritje naar Zeeland dus blij dat het gelukt is.
 
Bovenaan Onderaan