Aankoopadvies gevraagd superb 2018-2019

Bakkertje

Forumguru
Nog even verder gezocht naar een GTE in mijn uitvoering en kwam onderstaande tegen. Is uit 2018 heeft 53dkm gelopen, zit nog fabrieksgarantie op de HV accu (8 jaar of 160 dkm) en is wellicht interessant (wel iets boven budget)

Is zo'n beetje full options (inclusief standkachel, 360 graden camera)

Japanese Power

Donateur
Net even alle neuzen van de RS-sen uit 2016 op MP bekeken maar nergens zo’n gap. Zal wel aan mij liggen maar ik neig naar een schadegevalletje + import. Maar goed. Let’s go on-topic.

rsb1150gs

Nieuw lid
Ik heb vandaag mijn Mercedes verkocht en wordt komende week opgehaald, nu kan ik in alle "vrijheid" eens kijken wat het beste bij mij past. De Octavia vind ik mooi, maar is mij iets te compact op de achterbank net eigenlijk als de Passat, ondanks dat ik ze beide wel mooi vind. Wellicht ga ik nog wel bij een passat kijken in de buurt om hem toch eens in het echt te ervaren

Ik ben zelf een beetje verslaafd aan de ruimte die ik momenteel heb in mijn VW transporter :) natuurlijk is dat onrealistisch om dat terug te zoeken in een personen auto, maar wil wel kijken naar het grootste vergelijkbare wat er is. Mijn droom was altijd een dikke ford F150 of Expedition, maar mijn vriendin houd niet zo van dat patserige Imago, dus ik moet me maar een klein beetje aanpassen .

De superb die ik momenteel op het oog heb is deze:

Zien jullie hier wellicht nog iets bijzonders aan of zie ik iets over het hoofd?

JeSko

Forumguru
Lijkt mij een goede om eens te gaan bekijken, hele mooie Superb en alle goede opties zitten er op. Dit was ook het soort Sup waar ik voor mijn huidige aankoop naar aan het kijken was. Chiptuning stage 1 erop en DSG aanpassen en je hebt nog een redelijk rappe auto ook. Stage 1 komen ze bij de goede tuners uit op een winst van 40 pk, 150 - 190 en 250 nm - 330 nm ongeveer.

Bakkertje

Forumguru
Weinig mis zo op de foto’s met die superb lijkt me zo?
Wellicht al aardig aan de kilometers, maar wel volledig onderhouden volgens het kenteken.

Mijn persoonlijke voorkeur is wel duidelijk inmiddels ;) Zelf zou ik voor een Passat gaan kijken, die lijken ook gunstiger geprijsd dan een superb.

Veel wijsheid in ieder geval het zijn alle drie (Octavia, Superb en de Passat) goede auto’s en nagenoeg identiek qua techniek. Verschillen zitten in de ruimte, afwerking en veer comfort.

CDO

Forumguru
....Ik ben zelf een beetje verslaafd aan de ruimte die ik momenteel heb in mijn VW transporter :) natuurlijk is dat onrealistisch om dat terug te zoeken in een personen auto, maar wil wel kijken naar het grootste vergelijkbare wat er is. Mijn droom was altijd een dikke ford F150 of Expedition, maar mijn vriendin houd niet zo van dat patserige Imago, dus ik moet me maar een klein beetje aanpassen .
....
Als het om ruimte gaat en een F150 gevoel is een Kodiaq een overweging :)

Laatst bewerkt door een moderator:

rsb1150gs

Nieuw lid
Afgelopen week heb ik de verschillende auto's bekeken, en de VW passat of tiguan allspace smoelen iets beter maar de ruimte van de Supberb en de Kodiaq zijn het fijnste. Alleen helaas de kodiaq's zitten over het algemeen €3-4000 boven mijn budget..... dus ik denk dat het toch een Superb moet gaan worden.

JeSko

Forumguru
Is de Belgische markt geen optie voor je? Hier zijn ze betaalbaarder dan in NL heb ik de indruk.

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4X4 STYLE 5PL
€ 22.500,00

Skoda Kodiaq TSI Ambition
€ 21.950,00

Skoda Kodiaq Ambition-GPS-Camera-Carplay-PdcAvArr
€ 18.750,00

Skoda Kodiaq 1.4TSi - NAVI - MIRROR LINK - DAB - 12M GARANT
€ 21.995,00

SKODA KODIAQ 1.5 TSI ACT AMBITION DSG AU
€ 22.000,00

rsb1150gs

Nieuw lid
Het idee van importeren had ik ook al gehad, maar de bpm is bijna €7-8000 voor een kodiaq en dan is het niet meer interessant, dat geld voor veel autos. Mijn voorkeur heeft ook een auto met maximaal 100.000-120.000 km anders kan ik over 2-3 jaar weer een nieuwe auto kopen.

JeSko

Forumguru
Dan ga je heel veel geluk moeten hebben vrees ik met dat budget, ik had een vergelijkbaar budget en heb ook iets ouders genomen dat er uiteindelijk onder zat. Je betaalt tegenwoordig zo 20 k voor een benzine met wat luxe en ruimte van 10 jaar oud.

CDO

Forumguru
Je schrijft dat je je eigen auto al verkocht hebt. Er zijn ook altijd mensen die open staan voor een ander bod dan de vraagprijs zeker voor een auto die al wat ” sta” dagen heeft in de handelsvoorraad en in deze tijd van het jaar ( want over twee weken moet de dealer / handel er weer op af gaan schrijven want de auto is weer een jaar ouder).

En als je dan naar de data kijkt en een 1.5 gaat zoeken ipv een 2.0 dan liggen daar je kansen. 2.0 is gok ik maar 5 tot Max 10% van Nederlandse aanbod.

rsb1150gs

Nieuw lid
Ik heb al zoveel overwegingen gedaan , oo met betrekking tot import, maar dat is helaas niet interessant. Ik ga vanmiddag nog eens met het gezin kijken bij een garage die diverse kodiaqs en Superb's heeft staan.

Bovenaan Onderaan