(aankoopadvies) 1.4tsi vs 1.8tsi qua verbruik en DSG vs handbak.

Petrolhead

Forumguru
Vraagje omtrent de 1.8tsi:
Hoe kun je zelf constateren, los van onderhoudsboekjes, of de nokkenasversteller/spanner vervangen is?
Is dit überhaupt te zien?

Onder de mat in de kofferbak zit een sticker met allemaal codes.
Als daar een losse sticker bij is geplakt waar 15D7 op staat is de auto terug geweest voor deze terugroep actie.
 

miles

Senior Member
Nu ruim een half jaar de 1.8 tsi met handbak in bezit.

Gemiddeld verbruik ( zelf gemeten ) over deze periode: 6,2 ltr op 100 km.
Moet daar wel bij zeggen dat ik vrijwel nooit stadsritten rijd. En nooit korte stukjes.

Indien mogelijk gaat de cruise control erop.
 

Wanderer200

Senior Member
die 1:16 zou ik nooit halen, ik ken mijzelf, als ik de peekaatjes heb ga ik ze gebruiken ook.

Ik heb een mooie 1.4DSG via internet gevonden, beetje boven budget maar na overleg met de vrouw toch besloten er voor te gaan, gister gebeld kwamen er om 3 uur mensen bij de auto kijken.... nu moet ik dus helemaal tot maandag wachten voordat ik weet of de auto gister verkocht is (hoop het niet uiteraard ;) )
 

Wanderer200

Senior Member
Verdorie vanmorgen de garage gebeld en de octavia is zaterdag verkocht :(

Was precies de uitvoering die ik zocht (elegance businessline) en ook nog eens met 1.4DSG en in precies de juiste kleur.. ik baal even.. !
 

Wanderer200

Senior Member
yup inmiddels verdwenen, had nog gehoopt dat de kopers het om een of andere af zouden blazen maar helaas :tongue:

was iig een mooie uitvoering, 1.4TSI DSG, Elegance Businessline uitvoering. cappuccino beige, sunset ramen, afneembare trekhaak, 120.000km gelopen en nog een scherpe prijs ook!
 

Wanderer200

Senior Member
Onder de mat in de kofferbak zit een sticker met allemaal codes.
Als daar een losse sticker bij is geplakt waar 15D7 op staat is de auto terug geweest voor deze terugroep actie.

Ik heb wat rond gezocht maar deze terugroep aktie geld niet voor de 1.4TSI? dus bij deze motoren is het simpelweg niet na te gaan of er al eens iets vervangen is aan de bekende probleemonderdelen?
 

h dejong

Actief lid
Ik heb vandaag even de dealer gebeld die mijn auto geleverd heeft en de eerste jaren in onderhoud heeft gehad. Deze wist te vertellen dat de mijne terugroepactie met code 15d7 heeft gehad. Voor mij in ieder geval goed nieuws :)
 

ertromp

Forumguru
Ik heb vandaag even de dealer gebeld die mijn auto geleverd heeft en de eerste jaren in onderhoud heeft gehad. Deze wist te vertellen dat de mijne terugroepactie met code 15d7 heeft gehad. Voor mij in ieder geval goed nieuws :)
Jij hebt een 1.8TSI toch?
 
Bovenaan Onderaan