Hhhmmm... op het oog een nette auto.
Vers gespoten.
Ziet er blingbling uit maar inderdaad rijst de vraag: why?
Voor het mooie omdat het een echte liefhebber is?
In dat geval SUPER :xyxthumbs:
Of heeft ie zo in mekaar gezeten dat het op deze wijze verdoezeld moest worden?
Vergeet 1 ding niet: het compleet spuiten van een auto als dit loopt MEGA in de papieren.
Met compleet af- en opbouwen zit je al snel aan een bedrag waarvoor je een leuke auto kunt kopen.
Anyway, dat wilde je niet weten.
Punten waarop je moet letten?
Ik heb deze tips al eens eerder gegeven aan een mede V6-rijder.
Ow ja, dit duitse spreekwoord staat voorop he: Vertrauen ist gut, Kontrolle ist besser :grin:
Loop dit lijstje even langs, er staan wat standaard zaken tussen die iedere verkoper zou moeten checken en een paar "bijzonderheidjes".
- is er regelmatig aantoonbaar onderhoud uitgevoerd? Je zegt dat de S1 een complete O.H. historie maar is dit ook afgetekend in het O.H. boekje?
- is er sprake van een normale (15k) danwel verlengde onderhoudsinterval (30k) - dat laatste is belangrijk voor de gebruikte olie want bij de VOI kijk je tegen 22,95 E per Liter aan (Castrol 5W30)
- distributieriem incl. spanrollen en waterpomp zijn reeds vervangen zeg je? Dat is mooi! Maar check dit via een factuur dan wel O.H. boekje.
- vraag naar het olieverbruik want deze motoren staan erom bekend dat ze olie verbruiken (1 op 2000 is normaal) - belangrijk: houd het oliepeil nauwgezet in de gaten en controleer dit ook regelmatig.
- de aandrijfashoezen zijn nogal gevoelig, controleer daarom of deze nog intact zijn, kijk op z'n minst of er dik zwart vet op de binnenkant van de velgen zit, dan weet je dat het fout zit. Laat de deal hier niet op afketsen want reparatie kost je per rubber ongeveer 150 E.
- specifiek voor die automaatbak zou ik erop letten of hij soepel schakelt. Geen ruwe schokken, geen bijgeluiden (ook niet onder vollast). En als het even kan zou ik proberen te achterhalen of de z.g. "levenslang houdbare olie" van die bak al eens is vervangen. Na 245k heeft die echt zijn beste tijd wel gehad, dus zeker laten vervangen als dat nog niet gebeurd is (bij een dealer, niet zelf aan klooien).
Voor de rest is het een geweldige wagen met maar heel weinig storingen, rammeltjes, piepjes, kraakjes of wat dan ook.
Veel ruimte, plenty power, super veel luxe aan boord en het zoeft echt over de weg.
Als verder alles klopt dan kan ik niet vallen over de prijs.
Die 245k zouden IMHO geen probleem mogen zijn mits fatsoenlijk onderhoud is gedaan aan de S1.
Ik bedoel: het is wel een dikke V6 met alle luxe aan boord, complete O.H. historie en onlangs gespoten.
Dus het mag wat kosten

En de vorige eigenaar heeft geen miskoop gedaan waar ie weer snel vanaf wilde, want hij heeft er kennelijk 3 jaar in rond gereden.
Succes met je beslissing enne... keep us posted!