Aankoop Fabia Combi Style uitvoering

Kurtje

Forumguru
Hallo iedereen

Ik ben nieuw op dit forum, ik ben hier aangekomen via mijn Belgische vriend Tuner111 :)
Als dit topic op een verkeerde plek staat, mijn excuses hiervoor.

Ikzelf rij een 2015 Seat Leon ST Cupra (spijtig genoeg is er geen 280pk O3, anders was dit zeker een kanshebber geweest!

Voor mijn lieftallig vrouwtje zijn we momenteel in de running om een Fabia Combi aan te kopen. Ik dacht hier misschien wat tips en info te kunnen vinden ivm de aankoop.

Momenteel is dit de configuratie waar we voor willen gaan:

Skoda Fabia Combi Style
1.2 TSI 110pk 6V manueel
Cappuccino beige of Quartz grijs
Standaard Style interieur

Pack Style Comfort :
- Radio BOLERO (AM/FM, Bluetooth, SD-card, MP3, WMA, USBaansluiting met Apple Connectivity, telefooncontrole, Soundpackage Arkamys, 4 luidsprekers vooraan, 2 luidsprekers achteraan
- 3-spakig multifunctioneel lederen stuur met radio- en telefoonbediening
- Cruise Control - Snelheidsregelaar
- Parking Distance Control voor- en achteraan - Parkeersensoren voor- en achteraan
- Rain & Easy Light Assistant : automatische ontsteking van de koplampen, regensensor, dimming interior mirror, Tunnel light en functie coming/leaving home.

Pack Style Look :
- Aluminium velgen 7J x 16" - ROCK (Banden 215/45 R16 86H)
- Sunset : Verduisterde ruiten achteraan
- Verwarmde zetels vooraan
- Zwarte dakrails

Als extra opties nog:
- automatische airco Climatronic
- volwaardig reservewiel

Dit is de voorlopige configuratie. Eventueel twijfelen we nog om de upgrade te doen naar:

Navigatiesysteem "AMUNDSEN"
- Bluetooth
- Apple connectiviteit
- Soundpackage "Arkamys"

Zijn er nog opties die aan te raden zijn?
Opmerkingen over deze configuratie?

Alvast bedankt!

Altos

Banned
Hoi @Kurtje ,welkom op dit forum!

Mooie configuratie hebben jullie gemaakt.
Wat mij goed bevalt is de radio Bolero (hier in NL geleverd met Arkamys 3d en Virtuele subwoofer) en de stoelverwarming.
De stoelen vind ik ook prima en de stuurbediening werkt feilloos.
Eigenlijk heb ik niks aan te merken op de F3 behalve evt. geluidsdemping wat een beetje mager is naar mijn idee.
Verdere opties zou ik zo niet weten, als je vragen hebt stel ze gerust.

Canon-Eye

Forumguru
Hallo @Kurtje - welkom!
Een tip: als je nog even een introductieberichtje plaatst in het Meet & Greet-gedeelte van het forum, dan kun je in de toekomst ook gebruik maken van de Koop- en Verkoop-afdelingen. Die intro kan in dit geval natuurlijk heel kort zijn - een verwijzing (eventueel met linkje) naar je openingspost hierboven bespaart je de moeite van alles nogmaals inkloppen.

Kurtje

Forumguru
Nee in België is dit niet standaard, dit zijn opties.
Er zit standaard een manuele airco en radio swing in.

Cordoba

Forumguru
@Kurtje Zoals je terecht aangeeft zit er verschil in uitvoeringen/pakketten per land, ook al hebben ze dezelfde naam, dan nog kan de inhoud verschillen. Maar welke opties prettig zijn, en welke opties nauwelijks iets toevoegen, zal niet verschillen per land, zal hooguit van het gebruik van de eigenaar afhankelijk zijn.

Ridley

Forumguru
Mooie samenstelling, wellicht opteren voor 17 inch ipv 16 inch,dat oogt net wat mooier. Zeker icm een verlaging, mocht je lief dat ooit overwegen.

Kurtje

Forumguru
Haha een verlaging zal bij haar nooit eronder komen :)
Het was al een opgave voor me om haar de 16" te laten steken :D

Langs de andere kant, zo is de kans op velgschade toch wel minder ;)

Kurtje

Forumguru
Voila de bestelbon in getekend :) Nu maar wachten tot halverwege mei.

Aanpassingen op hierboven:
- Cappuccino beige
- DSG versie
- Navi Amundsen
- Velgen BEAM 16" zwart

Configurator foto

1zdveb6.jpg

2096dxw.jpg

Zoals gezien is de DSG de grootste aanpassing. Ikzelf heb een Leon ST Cupra met DSG, echter heeft ze daar nog niet mee willen rijden. Vandaag tijdens een testrit had ze de mogelijkheid om het te proberen en het viel ontzettend goed mee.

Alpha

Donateur
Mooie configuratie! Ook de kleur lijkt mij apart.

DSG is écht heerlijk in de Fabia. Ik moest het "gedwongen" pakken omdat ik percé de 110pk motor wilde. En dat kon bij de introductie modellen (First Edition Style) alleen i.c.m. DSG.

Achteraf heel blij mee en ik weet nu al zeker dat de volgende ook een DSG wordt.

Wordt wel eens gemopelt dat een automaat niet sportief is. Nou amahoela...

Kurtje

Forumguru
Dank je wel. Inderdaad we hadden het geluk dat deze kleur in de showroom stond, in combinatie met de zwarte dakrails, donkere lichten van de Style en zwarte velgen komt dit heel mooi uit. Nu het is volledig haar keuze, ik heb haar alleen bijgestaan.

Haha DSG niet sportief? Ik zou niets anders meer willen in mijn Cupra. Het gemak van normaal rijden, en het sportief rijden met de flippers blijft gewoon super handig.

Kurtje

Forumguru
Thanks! We hebben vorige week de melding gekregen dat hij waarschijnlijk de eerste week van april in België gaat toekomen :)

Bovenaan Onderaan