Aankoop EV, advies (niet meer) nodig!

Fmoon

Forumguru
Deze aankomende vakantie nog even met de Hyundai op pad, staat die klaar als hij thuiskomt. Zal de laadpaal even gaan regelen.

Tees

Donateur
Mijn smaak is t allemaal niet wat Kia op t moment maakt, zowel binnen als buiten. Buiten erg hoekig idd, en binnen nogal...tsja...futuristisch, is dat t goede woord?

Wel heel goede auto's wat ik er allemaal van hoor/lees. Dat Koreaanse ligt je of niet denk ik. Ik ben blijkbaar toch meer een liefhebber van Europese auto's (al vind ik Mazda of Toyota vaak wel weer best OK)

CharlesTucker

Forumguru
Ik vind dat futuristische wel wat hebben eerlijk gezegd, vooral die hele brede displays. Misschien wel een reden om op de Skoda Vision O te wachten, dat ziet er van binnen ook best futuristisch en fraai uit. Belangrijkste voor mij is echter wel dat het functioneel is, hoe dat bij de EV5 of Vision O is, geen idee. Maar kennelijk verander ik een beetje van mening, want ik was altijd wel fan van de ouderwetse traditionele klokkenwinkel. Maar dat was in de tijd dat de moderne autos zo'n opgeplakt tablet hadden. Tegenwoordig hebben de ontwerpers van de dashboards die integratie van beeldschermen wel beter voor elkaar. En buiten dat, dat donkerblauw is inderdaad een hele fraaie kleur voor zo'n EV5.

EdK

Forumguru
Tsja wij moeten als monteurs ook elektrisch gaan rijden
En één monteur heeft dan de Caddy Hybride en de ander heeft een KIA tranporter achtige EV bus
Ziet er op zich best mooi uit maar de gehele carrosserie is onderhand van kunststof.
Zal deels te maken hebben met gewichts besparing zodat je weer 4 Km verder komt op een volle duracel batterij.
Maar monteur heeft toch wel moeilijk met het laden
Thuis een 230V aansluiting en duurt zeker 4 jaar voor hij 400V krijgt
En op werk lokatie geen laadmogelijkheden ..
Dus staat hij minimaal één keer per dag aan de snellader, maar ook al 2 keer opgehaald omdat batterij leeg was

Herperduin

Forumguru
Fijn dat de kogel door de kerk is. Mooi vooruitzicht voor je vader. Ik vind de EV5 wel mooi. Stuk mooier dan de EV6 in ieder geval. Interieur ken ik niet. Belangrijkste is natuurlijk dat hij fijn rijdt. Ik merk met de 5008 dat dit het persoonlijk is… Ik wens jouw vader veel veilige en plezierige kilometers.

Bovenaan Onderaan