Aankoop advies Skoda Rapid

Pindasaus

Forumguru
Catalogusprijs: € 20.069 --> De prijs van € 9.450 vind ik dan fors voor een 9 jaar oude auto, maar dat zijn helaas nu de tijden.
Aantal eigenaren privé / zakelijk: 1 / 1 --> prima
Met een kilometerstand van 93.000 kan je nog een hele tijd verder rijden.
Hij heeft climate control en bluetooth telefoonvoorbereiding. Geen automatisch dimmende spiegel en navigatie niet goed gekeken.
Het is een hatchback en in Nederland zijn die minder gewild dan de spaceback, dus als je hem nog een keer wilt verkopen is dat ongunstig.
Met een 1.2 TSI kom je goed mee met het verkeer.

Als het je past, zou ik eens een proefritje maken.

Voor de prijs is het ook van belang wat de staat van onderhoud is. Ik heb recent een Fabia 3 gekocht, die al bij aankoop toe was aan verse olie, aircoservice, banden etc. wat de prijs toch effectief € 1.000 hoger maakt.
 
Laatst bewerkt:

Rednael

Nieuw lid
Bedankt voor je feedback Pindasaus. Ik zie overigens dat navigatie wel aanwezig is. Wat betreft de prijs in verhouding met het bouwjaar, zie ik maar heel weinig auto's die redelijk luxe zijn uitgerust, onder de 10.000 euro. Las ergens dat 2e hands auto's iets van 20% gestegen zijn :mad:
 

Okki

Donateur
Gewoon een netto auto zo te zien.

Is het nou een haaievin antenne of zie ik het sprietje niet? Verder kon dit pre-facelift model (te herkennen aan de knipperlampjes op de spatborden) soms wel last hebben van klotsend water in de achterdeuren volgens mij. Dus ff goed schudden voor gebruik

En even navragen of deze een ketting of riem heeft voor distributie.
Belangrijk ook i.v.m. eventueel waterpomp gezien de leeftijd denk ik.

Ik weet ook niet wat adaptieve mislampen zijn. Wellicht cornering functie? Ik heb dat in elk geval niet.
 

Rednael

Nieuw lid
Ja ik heb inderdaad ook het e.e.a. over water in de portieren gelezen op het internet. Wat is las, was dat dit vrij eenvoudig te verhelpen is door de rubbers in de onderkant van de deur eruit te halen, of door te prikken. Geen idee of dit ook daadwerkelijk zo makkelijk is hoor.

Wat betreft een riem of ketting, wat is het beste om te hebben? En waar doel je precies op met je opmerking over de waterpomp?
 
Deze heeft een ketting....goed luisteren bij koude start als de ketting opgerekt is ratelt ie een aantal seconden, tot 3 sec is een producteigenschap als ie langer ratelt kun je beter de ketting laten vervangen.
 

Okki

Donateur
Ik dacht altijd dat bij riem/ketting vervanging gelijk de waterpomp meegenomen wordt omdat de boel toch al los is. Maar wellicht zit die op een aparte riem? En het aantal KM/Leeftijd voor riemvervanging kan door de (bouw)jaren ook wel eens wijzigen. Dus vandaar mijn advies daar even verder navraag na te doen bij de garage. Anders is er vast wel een forum lid met meer verstand dan ik (en dat is niet zo moeilijk hoor) die er wat meer van weet.

NB: al ingehaald door bericht hierboven. Er waren toch ook bouwjaren / motortype's waarbij de ketting door importeur is vervangen (terugroepactie?)
 

Rapid

Actief lid
Heb van 2013 t/m 2015 Rapid Sedan gereden. Nieuw aangeschaft. Motor 1.2. Vond het een fantastische auto. Uitvoering was business extra. Dynamic pakket met heerlijke stoelen. Ook water in de deuren gehad. Even het rubbertje goed doorprikken en klaar.
Daarna overgestapt naar Octavia 2x en nu Kodiaq. Vond de Rapid net een kleiner broertje van de Octavia.

Frank
 

Rednael

Nieuw lid
Dat klinkt goed Frank. Dan zal die redelijk vergelijkbaar zijn met deze denk ik zo. Verder geen problemen gehad met die auto dus? En heb je toevallig nog enig idee wat het verbruik was?
 

Rapid

Actief lid
Geen enkel probleem meegehad. Bij kou wat krakend rubber van versnellingsbakophanging. Is opgelost bij een service beurt.
Auto rijdt nog steeds op naam van diegene die hem gekocht heeft. Ben rustige rijder met veel lange afstanden op de snelweg Regelmatig 1:18 dan, via autodisplay. En ja ik weet dat dit niet geheel precies is.
Frank.
 
Bovenaan Onderaan