Aanjager/climate probleem

Fabia86

Actief lid
Nog even een (late) update: de aanjager een weerstand zijn vorige week vervangen. Alles werkt weer prima! Ik kan mijn kacheltje weer gebruiken in de koude ochtenden.
 

Fabia86

Actief lid
Vraag: geven de middelste ventilatieroosters lucht op de auto stand?
Er komt nu meestal alleen links en rechts lucht uit de roosters. Soms lijkt er wel lucht uit de middelste te komen, vreemd...
De blower lijkt ook minder hard te blazen als de vorige, in ieder geval maakt hij minder geluid.
 

Fabia86

Actief lid
Iemand met een fabia 2 die kan vertellen of de middelste blowers werken op de AUTO stand (climatic control)?
 

Canon-Eye

Forumguru
Middelste roosters blazen net zo hard mee als de buitenste, en dat bij alle standen.
Ik vrees dat de boel bij het terugmonteren niet (goed) is aangesloten?
 

Fabia86

Actief lid
@Canon-Eye
Ik weet hoe het zit. De auto-stand regelt zelf welke blowers hun werk doen. Afhankelijk van de temperatuur in de auto blazen de onderste blowers warme lucht (warme lucht stijgt op) of de middelste, koude lucht (koude lucht daalt).
Dus alles is goed aangesloten.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar onderste><bovenste roosters is toch een andere tegenstelling dan middelste><buitenste roosters?:arghh:

Volgens mij ging jouw vraag in post #27 alleen over die vier roosters, de middelste en de buitenste - en die zitten alle vier "boven" en zouden dus steeds in gelijke mate (al of niet, volgens post #32) moeten blazen.
 

Fabia86

Actief lid
De onderste en bovenste blowers werken samen, of beter gezegd, ze wisselen elkaar af afhankelijk of je wilt koelen of verwarmen.

Daarom betrek ik de onderste blowers bij mijn vraag. Het verklaart dat de middelste niet werken bij opwarmen...

De buitenste werken altijd omdat die ramen dienen te ontwasemen denk ik.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb gemerkt dat er ook uit de middelste roosters wel degelijk warmte komt - maar het lijkt iets minder hard te blazen dan de zijroosters.

Echt meten hoeveel lucht eruit komt gaat natuurlijk niet, het blijft een enigszins subjectieve waarneming, maar dat er ook (midden)"boven" warmte wordt gegeven staat voor mij nu wel vast.
 
Bovenaan Onderaan