Aanjager/climate probleem

Fabia86

Actief lid
Beste forumleden,

De laatste weken heeft de climate-control/aanjager van mijn Fabia 2 behoorlijke kuren.
Op willekeurige momenten (lijkt meer te worden) werkt de blower/climate-controle niet meer. Er komt geen zuchtje wind meer uit de ventilatieroosters.
Voorafgaand knippert het display van het climatescherm een keer of twaalf (zie foto).

Soms werkt de aanjager weer na het knipperen van het display, maar meestal niet.
Na het knipperen is de temp. etc te regelen maar zonder effect. Er lastig want mijn auto was er op afgekeurd :(.

Heeft iemand ervaring met dit euvel? Geen idee waar ik moet zoeken aangezien het de ene keer wel werkt en de andere keer niet.
Ik hoor het heel graag.

Gr,
Fabia86
 

Bijlagen

  • IMG_2764.JPG
    IMG_2764.JPG
    305 KB · Weergaven: 88

Zwapp

Forumguru
Zo op het eerste gezicht lijkt het me iets van een "regelapparaat" dat stuk is of module. Ben ook erg benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft...
 

Fabia86

Actief lid
Nee nog niet. Vandaag werkt het display maar komt er geen lucht meer uit.
De airco koelt wel goed want ik voel koude lucht door de roosters van de rijwind. :banghead:
 

Antera

Donateur
Even uit laten lezen maar mijn vermoeden is de Climat paneel zijn beste tijd gehad heeft
 

Fabia86

Actief lid
Afspraak gemaakt voor dinsdag a.s.
Na 3 dagen zonder werkende blower te hebben gereden, schoot vanmiddag plots de blower aan toen ik nog geen 50m gereden had. In de start ook weer 13x een knipperend display.
Vervolgens een rit van 100km gewoon prima airco kunnen gebruiken. Hopen dat dinsdag het defect aanwezig is zodat er een diagnose kan worden gesteld...
 

Fabia86

Actief lid
Uit laten lezen en (uiteraard) geen storing gevonden.
Climate werkt nu weer een paar dagen wel. Moeilijk diagnose stellen zo. :banghead:

Wat het zou kunnen zijn volgens de dealer: Kachel-motor/ weerstand aanjager?
Ik meld me weer als het probleem zich voor doet.
 

Frankw

Lid
Ik verwacht ook de climate unit in je dashboard. Opsturen naar een bedrijf dat deze reviseert of anders een nieuwe aanschaffen.
Reviseren kan bijv via: http://www.actronics.eu/nl (doen wel alleen zaken met autobedrijven, niet met particulieren) Zit rond de 100 euro voor een revisie.
 

Fabia86

Actief lid
Wat ik begreep is dat het dashboard eruit moet om alles na te lopen... Met alleen de unit hoeft dit niet?
 

Frankw

Lid
Dan schroef je inderdaad alleen de unit eruit. Zie het als hetzelfde als je radio eruit halen. De ventilatie krijgt dan een noodloop wat eigenlijk niets meer inhoudt dan dat je ventilatie hebt als je rijdt. Buitenlucht dus die naar binnen stroomt. Niet veel dus met vochtig weer niet voldoende
 

Fabia86

Actief lid
Dat wordt lastig met de herfst en het vochtigere weer.
Voorlopig werkt het allemaal weer... maar voor hoelang is de vraag.
Wat kost een revisering en hoe lang rij je dan zonder ventilatie?
 

Antera

Donateur
bedrijf bellen dan weet je wat de kosten zijn. denk dat het afhankelijk is wat de oorzaak precies is.

Ook voor de duur moet je bij het bedrijf zijn.Misschien doen ze wel aan ruil en is ie binnen een paar dagen terug
 

Fabje

Lid
Yep, join the club. Dit is een zwakke plek in de Fabia II. Die van mij is onder zogenaamde coulance vervangen, 300.- montage loon. Hele dashboard moet er uit. Zowel de weerstand als de aanjagerzelf moeten vervangen. Skoda heeft inmiddels een verbeterde versie Qua vervangingsonderdeel, dus ze weten donders goed dat ze de plank mis geslagen hebben. Mijn grootste zorg, niet hetzelfde er in terug.....maar ook een flinkdeel van het onderdeel moest ik zelf betalen, auto had toen nog weinig gelopen.

Ben trouwens ook lid bij de buren, wel leuk nog meer lezen.
 

Fabia86

Actief lid
Wat een ellende... Gisteren regen, vocht en geen aanjager!
300,00 euro is een meevaller als ik je bedenkt dat de reparatie bij de dealer 600-700 euro kost.
 

Fabje

Lid
nog ff dit kost het dus:
Dat je 700 moet betalen, is zonder coulance. Vind ik bij 35000km, zoals bij mij, voor een jonge auto niet kunnen.
 

Bijlagen

  • rek-blower-weerstand.pdf
    191,9 KB · Weergaven: 39
Bovenaan Onderaan