Tees
Donateur
Ik ga er idd een beetje stevig in, maar het is een feit dat een professionele verkoper een grotere verantwoordelijkheid heeft vanwege meer kennis dan een particuliere koper. Ja, het kan pech zijn en het kan een probleem zijn dat al aanwezig was bij aankoop. De bewijslast tegen het laatste ligt zoals gezegd op dit moment bij de verkoper.
Mits de koper met zo'n probleem niet aggressief het gesprek opent, zou een goede verkoper ook op z'n minst het gesprek aangaan. Dat een koper teleurgesteld en gestresst is en is niet al te vriendelijk overkomt kan ik me indenken, we hebben t tenslotte niet over een pak melk, maar ik vind van een professional dat je dat netjes hoort op te pakken. Uiteraard weten we ook hier niet hoe TS het gesprek aangegaan is.
Helaas gebeurt dat gesprek aangaan geregeld niet, precies vanwege de wetenschap dat de meeste mensen het er uiteindelijk bij laten zitten.
En dat is een situatie waar ik me behoorlijk aan kan ergeren omdat hier een bepaalde oneerlijkheid en machtsongelijkheid in zit. En vooral omdat dit systeem daarmee in stand blijft.
Mits de koper met zo'n probleem niet aggressief het gesprek opent, zou een goede verkoper ook op z'n minst het gesprek aangaan. Dat een koper teleurgesteld en gestresst is en is niet al te vriendelijk overkomt kan ik me indenken, we hebben t tenslotte niet over een pak melk, maar ik vind van een professional dat je dat netjes hoort op te pakken. Uiteraard weten we ook hier niet hoe TS het gesprek aangegaan is.
Helaas gebeurt dat gesprek aangaan geregeld niet, precies vanwege de wetenschap dat de meeste mensen het er uiteindelijk bij laten zitten.
En dat is een situatie waar ik me behoorlijk aan kan ergeren omdat hier een bepaalde oneerlijkheid en machtsongelijkheid in zit. En vooral omdat dit systeem daarmee in stand blijft.