312 remmen audi tt op een fabia 1

hemi24

Forumguru
Volgens mij zijn de standaard schijfjes genoeg om de wielen te blokkeren, dus meer is zinloos!
Daarnaast neemt bij grotere schijven met dito klauwen de reactiesnelheid van het ABS systeem oom nog een keer af.

Dus leuk voor de looks, maar verder zit het alleen maar tussen de oren.

tenzij je een anker uitgooit…
 

Kanerr

Forumguru
Dat is niet waar...

Ik ga nu even praten met mijn ex auto, om verwarring daar te laten.

1. Ik had bredere banden met een betere compound dan standaard.
2. De ABS is niet mechanisch aangestuurd maar elektronisch. Deze is middels VAGCOM/OBD11 aan te passen zodat hij zelf anders aanstuurt.
3. Blokkerende wielen geen sprake van na het aanpassen van onderstel, remmen, banden. In mijn F2 kon je goed nekpijn krijgen van het remmen :D

Als je nu nog steeds aangeeft dat dit tussen mijn oren zit... Dan wil je niet geloven dat grotere remmen beter zijn...
 

hemi24

Forumguru
@Kanerr: als je al die zaken aanpast zal de auto daadwerkelijk beter gaan remmen, maar nu even weer terug de strartpost lezen!

Dit gaat gewoon om een simpele swap van wat schijven en klauwen; dan kun je niet anders dan met mij eens zijn dat dat echt géén verbetering gaat geven...!

Grote kans dat de F1 ook nog geen ABS heeft, trouwens.
 

skodalie

Donateur
Hoi, heel erg bedankt voor alle tips en reacties! Ook een supermooie foto:). Ik doe het vooral omdat de vorige einenaar op totaal versleten remmen nieuwe plokken gemonteerd had en omdat ik het setje zoals gezegd erg goedkoop kon kopen. Mijn auto heeft zoals de meeste autos een rembalansklep op de achteras gemonteerd. Ik heb sinds gisteren 16 inch velgen met 215 45 16 banden. Ik denk dat die wel iets meer aankunnen als 256mm schijven;) ik ga aankomende weken even kijen of ik de klauwen even zwart kan spuiten. Groeten Alexander
 

Tees

Donateur
De F1 heeft trouwens wel ABS! Volgens mij was dat ook niet eens een optie, maar Simply Clever standaard.
 

hemi24

Forumguru
@Tees: uit het feit dat TS zegt dat hij een rembalansklep heeft op z’n F1 maak ik uit op dat ABS niet standaard is/was…
 

EdK

Forumguru
Volgens mij zijn de standaard schijfjes genoeg om de wielen te blokkeren, dus meer is zinloos!
En dan is er een groot deel van de bestuurders die niet eens waar de grenzen liggen mbt het remmen van hun wagen....
JE kunt namelijk harder remmen zonder blokkeren dan menig mens denkt...
Wat dat betreft zou een voortgezette rijopleiding voor velen geen kwaad kunnen :pieker:
 

skodalie

Donateur
Hoi hoi, ik heb net de 16 inch velgen met 215 45 16 en bendjes gemonteerd en zag dat er 1 schokdempert leeg loopt.. heb een bilstein b12 setje besteld. Ligt hij gelijk 30mm dichter bij de grond;) remmen moet ik omtroesten en opnieuw verven/spuiten. Komt goed heb links gisteren gepast en past zonder spoorplaten. Zag dat mensen zich zorgen maken over de zin en te weinig grip van de banden. Ik rijd motor en als je ziet hoeveel je op 10cm2 kunt remmen en sturen (totaal oppervlakte van voor en achterband) dan maak ik mij geen zorgen. Groeten en zal ff kijken of ik morgen een foto van de velgen kan poosten
 

skodalie

Donateur
En dan is er een groot deel van de bestuurders die niet eens waar de grenzen liggen mbt het remmen van hun wagen....
JE kunt namelijk harder remmen zonder blokkeren dan menig mens denkt...
Wat dat betreft zou een voortgezette rijopleiding voor velen geen kwaad kunnen :pieker:
Ik heb een vro gevolgt en circuitervaring. Is natuurblijk niet echt nidig bij deze auto maar goed altijd handig als je een noodstop of een keer moet uitwijken.
 

EdK

Forumguru
niet echt nidig bij deze auto
Ik zie dit niet als auto gerelateerd maar meer om er achter te komen wat je grenzen met je wagen zijn !
En of daar nu DAF of Ferrari op staat doet niet ter zaken...
Denk dat merendeel van de berijders van voertuigen niet weten hoe hard men kan remmen voor de ABS aanspreekt.
Is net als met bochten nemen..... bochten in snelwegen die gewoon zonder problemen met 120 genomen kunnen worden en dan gaat men op de rem en neemt hem met 80......... En dan nog liefst op linkerbaan.

Wat dat betreft zou er na het behalen van rijbewijs zeker nog een voortgezette rijopleiding mogen komen die je binnen bv 5 jaar moet volgen...
 
Bovenaan Onderaan