312 remmen audi tt op een fabia 1

skodalie

Donateur
Hoi hoi,
Ik was weer eens aan het prutsen en vond een engels onderwerp over ombouw naar tt remmen. Ik kon een bijna nieuw setje kopen. Maar heeft iemand dat al gereden? Moet ze nog schoonmaken evt spuiten en monteren maar ziet er goed uit:) zal wel een paar fotos maken.
Groeten Alexander
 

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Jij hebt toch ervaringen met andere VAG remmen over te bouwen op je Fabia meende ik? Was wel een Fabia 2. Misschien kan jij TS helpen.
 

Kanerr

Forumguru
Fototje erbij, is dan welliswaar wel een setje 4pots van de Leon cupra R maargoed, samesame :)

TuOCDPD.jpg
 

Captain Hook

Forumguru
Afgezien van alle Lego en Playmobil; wat heeft het voor een zin om grotere remmen te plaatsen bij die Fabia?
Verkort dat de remweg (aantoonbaar)? Is dat veiliger?

Of is het slechts voor de 'leuk'? :pieker:
 

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat het er vooral beter uitziet (waar ik het ook mee eens ben overigens).
Verder zullen die remmen inderdaad harder remmen en ik vermoed ook minder snel last krijgen van fading door veelvuldig hard achter elkaar remmen..?
 

Tees

Donateur
Ik kijk ernaar uit om deze Faab op de Ring te zien! Ik heb zelf nog nooit fading ervaren op de openbare weg namelijk :pieker:
 

Kanerr

Forumguru
Ik wel, en dat is behoorlijk eng...

Trouwens, gewoon op straat, niet circuit.

Ik vind dat je nooit te veel remmen kan hebben op een auto. Ik heb liever te veel remmen dan te weinig :D
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Zo denk ik er ook over @Kanerr maar in België is het verboden de remmen te upgraden met bv geperforeerde schijven of BB kits, reden; de auto achter je kan bij een noodstop van jezelf niet voorzien dat jij zoveel remkracht hebt, wat tot ongelukken kan leiden."

Viva Belgique.
 

Canon-Eye

Forumguru
Volgens die redenering worden auto's die standaard (af fabriek dus) zo'n extragrote remvertraging hebben vermoedelijk niet toegelaten in België?
Want da's dan net zo gevaarlijk voor achterliggers... :pieker:
 

JeSko

Forumguru
Volgens die redenering zou het zo moeten zijn @Canon-Eye , maar zo word er toch niet geredeneerd.

Dit mag in België allemaal niet.

Verlagingen Andere verbouwingen

Verlagingen:

luchtvering met airride plaatsen

Andere verbouwingen:

tinten en folies op de voorste zijruiten en voorruit aanbrengen (uitgezonderd een zonneband)

zonneband op de voorste zijruiten aanbrengen

het sluitmechanisme van de koffer wegnemen

de greep van de als passagiersdeur gebruikte koffer wegnemen

het sluitmechanisme van de deuren verwijderen

de structuur van de motorkap veranderen

de afstand tussen de motor en de motorkap veranderen

de motorkapscharnieren vervangen

spoilers in materialen met lage absorptiegraad (aluminium, carbon, hout, ...) aanbrengen

topchops

de originele achterste spatborden afzagen die deel uitmaken van de dragende structuren

de werking van airbags hinderen of onmogelijk maken

airbags verwijderen

de driepuntsveiligheidsgordel vervangen door een tweepuntsgordel

De signalisatie afdekken

een NOS-fles met lachgas monteren om de motor meer vermogen te geven

een startknop plaatsen

het derde stoplicht weghalen

een vierde stoplicht bijplaatsen

een wiel met een kit met centrale bevestiging monteren

het remsysteem aanpassen of remklauwen vervangen

Het spoor vergroten met een spoorverbreder

stabilisatorstangen aanpassen of monteren

een ander type van ophangingsrubber monteren

de diameter van de uitgang van de originele uitlaatdemper veranderen

een versnellingsbak met andere overbrengingsverhoudingen monteren

motortuning

een niet-wegklapbare zetel monteren vooraan in voertuigen met 2 of 3 deuren. Dat mag wél als de achterbank met haar veiligheidsgordels verwijderd wordt en de verankeringspunten van de achterbank definitief onbruikbaar gemaakt worden.

Velgen met een adapter los van de velg monteren

een stuurwiel met niet-vervormbare adapter monteren.
 

JeSko

Forumguru
Geen idee @Bakkertje , zo staat het op de officiële site van de overheid. Je mag ze wel vervangen maar niet met een andere soort, niet handig omschreven van ze.
 

Tees

Donateur
Neeeej, de letter van de wet is de letter van de wet. Een remklauw vervangen mag dus niet :deuk:

Hetzelfde geldt trouwens voor auto's met een startknop, als die kapot is, is de auto total loss. Een (nieuwe) startknop plaatsen mag namelijk niet. :nono:
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Grotere remmen betekend echt niet dat je eerder stil staat..!

Er is ook nog zoiets als ABS en de max. wrijving van de banden.

Dit alles staat natuurlijk los van het feit of het van de wetgever wel of niet mag.
 

Kanerr

Forumguru
@hemi24 van 245mm cd schijfjes met 1 pots remklauw naar 323mm geventileerde schijven met 4 zuiger remklauwen betekend wel dat je eerder stil staat :)

Banden hebben nog heeeeel veel grip voordat je remmenupgrade echt geen zin meer hebben.

Maargoed, topicstarter is al klaar met het ombouwen denk ik want er zijn geen reacties meer :D
 
Bovenaan Onderaan