3-spaaks multifunctioneel stuurwiel

eddiea

Forumguru
Weet iemand waar je een 3-spaaks multifunctioneel stuurwiel kan bestellen? De dealer kan alleen de niet multifunctionele leveren uit de accessoirelijst. Als ik hem onderdeelnr bestel ben ik verpicht de versie met airbag te nemen a 830 euro. Heb wel een Tsjechische site gevonden maar dat vertrouw ik niet helemaal. www.skoda-parts.cz
 

piair1982

Forumguru
Skoda parts is wel een goede site.
Je dealer kan ook het originele onderdeel bestellen maar is ongeveer anderhalf keer zo duur als die site....
 

eddiea

Forumguru
@plair1982
Skoda parts komt met de western umion bank en dan beginnen bij mij alle alarmbellen te rinkelen.

Heb jij er goede ervaringen mee?
 

piair1982

Forumguru
Ik persoonlijk geen ervaring, maar verschillende duitse fora wel en die zijn positief.

Wellicht kun je daar nog wat info op doen.
 

JvK

Lid
Ik heb een nieuw exemplaar in doos op de plank liggen.
Het is de RS uitvoering, met deels geperforeerd leer.

Stuur even een berichtje met je email adres als je interesse hebt.
Dan stuur ik vanavond wat foto's door.
 

michelover

Forumguru
@eddiea een vraagje is het gelukt om het RS stuur op de Superb te monteren , zit er over te denken om het zelf ook te doen namelijk.
 

eddiea

Forumguru
Ja is gelukt. Appeltje eitje eigenlijk als je het juiste gereedschap hebt. Wel even de accu een tijdje van te voren loskoppelen ivm de airbag. Ik heb het stuur van JvK overgenomen. Was een Octavia RS stuur met flippers maar de flippers zijn bij mij overbodig omdat ik een handbak heb. Heb je al een stuur op het oog?
 

michelover

Forumguru
Goed om te horen dat het werkt. Heb een multifuncioneel stuur uit de Octavia RS op het oog maar zonder flippers en zonder de telefoon knoppen. Ik heb hem al op het net gevonden maar zoek nog even verder.
 

eddiea

Forumguru
Mijn stuur heeft wel exact dezelfde knoppen als het originele stuur dus ik weet niet of het wel werkt als je een stuur met een andere knoppenindeling neemt.
 

michelover

Forumguru
Voor mij is dat ook het geval ik heb namelijk nu een stuur zonder de telefoon bediening. Zit op die plaats een rond gestippeld cirkeltje waarmee je in de MFD komt.
Ik bedoel deze www.skodateile.cz
 

eddiea

Forumguru
Dan zal het wel goed komen. Is een lekker stuurtje hoor. Net wat dikker dan origineel en pakt lekker beet. Ik heb alleen geperforeerd leer.
 

michelover

Forumguru
@eddiea heb je misschien ook het code nummer van het stuur?
Dat geperforeerde deel had ik inderdaad op mijn RS ook staat wel sportiver.
 

Rallye

Forumguru
@michelover: heb je een link naar een multifuctioneel stuur zonder flippers voor een Octavia RS FL? Daar zou ik ook in geïnteresseerd zijn.

Edit: het is waarschijnlijk deze http://www.skodateile.cz/index.php?pg=product&prod=339&menu=Škoda|Octavia II(A5) facelift|Volanty Ik had je link niet gevolgd, dacht dat het een algemene link was.

Mijn Tsjechisch is niet zo best, het lijkt wel een RS-stuur zonder flippers. Volgens google betekent het bijschrift het volgende: "Beschrijving Drie-spaaks multifunctioneel stuurwiel met glad leer embleem RS. Radio bedieningsknoppen zijn inbegrepen. zie foto". Ik heb nu geperforeerd leer (met ook nog rode stiksels); dat zou dan op dat gebied een achteruitgang zijn.
 

Rallye

Forumguru
Bedankt voor de link. Zeker met de rode stiksels (de site noemt dat "Monte Carlo") wordt het moeilijk.
 
Bovenaan Onderaan