.

turboturbo

Forumguru
Heel mooie 6!
Uit 2003?

Toevallig (?!) was ik me gisteren in de Mazda 6 aan het verdiepen (ik doe af en toe eens vooronderzoek wat de opvolger van m'n Fabia zal worden over 2 à 3 jaar, deze verscheen ineens tussen m'n marktplaats veldwerk-resultaten) en naast de Octavia I heb ik deze aan m'n top 5 toegevoegd gisteren. Maar dan wel de station, hoewel de bagage ruimte sowieso wel snor zit.
Lees ik nu van jouw 6 :D

Qua design vind ik het een zeer geslaagde auto, vooral de neus met die mooie koplamp units!
Vreemd dat je ze relatief zo weinig ziet.

Het opgegeven verbruik (1:12 voor de 1.8) schrok me vervolgens nog even af, dus dan toch weer gas overwegen tzt.
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Grote Japanners blijven in NL toch ondergewaardeerd... 6, Accord vind ik schitterende auto's en tweedehands bijzonder goed betaalbaar. Ik ben benieuwd hoe de onderhoudskosten uitvallen, hier vond ik mijn '95 Nissan Sunny nogal in tegenvallen, waardoor ik toch snel geneigd was naar onderdelen van de sloop te kijken, terwijl ik liever gewoon vervang met originele onderdelen. Hierin blinkt Škoda dan weer uit (helemaal via mijn handige Tsjechische site ;) )

Veel fijne km's toegewenst!
 

Octavia32

Forumguru
Nou hij ziet er zeer netjes en sportief uit. De foto's op de Ginkel maken het helemaal af ;)
Nou fijne kilometers gewenst met deze wagen.
 

Desperado

Forumguru
Uit 2003 idd. De koplampen en achterlichtunits zijn ook dingen die mij heel erg aanspreken. Achter kan er ook led in, maar zo'n setje kost 350 euro en dat is me toch iets teveel van het goede.
Verbruik......hetzelfde als de O1, daarom heb ik me daar ook niet door laten tegenhouden. :deuk:
 

ertromp

Forumguru
Mooie auto Peter :thumbsup: Gewoon een technisch een zeer goede auto. Daar ga je nog weer veel plezier van hebben. En helemaal eens dat je een klik moet hebben met je auto.
 

Jee13

Forumguru
Netjes
Echter vind ik velgen wat klein, maar zo kan je ongeneerd langs stoeprand parkeren

Was vliegerfeest toch op ginkelseheide? Mooie foto lokatie!
Mijn kids slapen nachtje bij mijn zwager en hebben paar vliegers van mij mee
 

Joske

Forumguru
Nogmaals proficiat Peter! Nette wagen, persoonlijk voel ik weinig voor Japanse auto's maar ben wel overtuigd van de degelijkheid. (Ondanks massale terugroepacties die niet noodzakelijk als negatief bestempelt hoeven te worden)

Ik wens je veel zorgeloze km's toe :thumbsup:
 

Desperado

Forumguru
Er waren een handvol vliegers toen wij er waren. De locatie is zeker mooi voor foto's maar wel wat lastig om een echt mooi plekje te vinden om de auto neer te zetten.
Wat de wielen betreft; Enzo's van 15" Wel leuk, maar ik ga op termijn toch voor 17" denk ik.
 

Desperado

Forumguru
Als het rustig is kan dat heel goed. Vandaag veul auto's en concours hippique, dus geen mogelijkheid.
Vroegah ging ik gewoon naar Delfzijl of de Eemshaven en maakte mooie foto's bij zee.
 

Cordoba

Forumguru
Peter, goed om te lezen dat je er blij mee bent (dat is tenslotte belangrijk), maar het zou nooit mijn keuze zijn (naar mijn idee teveel '13 in een dozijn' auto, en je begint met een zesje, en dat wordt in de loop der tijd alleen minder, zodat je met een onvoldoende blijf zittten ;)). Andere reden waarom ik iets anders zou kiezen: ik hou niet van een (te) grote auto, alleen maar lastig als je een parkeerplekje ergens in de stad moet zoeken, maar moet wel groot genoeg zijn om na een lange rit toch fit uit te stappen.
 
Bovenaan Onderaan